Збаразька районна державна адміністрація
47302, м.Збараж, майдан І.Франка, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/prezident.gif

 


   http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/topimg/teplo1.gif 

  

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/hotline_oda.jpg

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/derjava_.png

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

На головну

Новини

Роздрукувати 20.09.19 | 15:06

Кременецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги інформує

Якщо авіарейс  затримали чи скасували. Порядок дій

 

Літо добігло свого кінця та здавалося б сезон відпусток закінчився, проте  кількість охочих подорожувати та відпочивати протягом року достатня.  Однією із неприємних ситуацій з якою ви можете зіткнутись купуючи  собі туристичну путівку у «теплі краї» - це затримка  або скасування авіарейсу. Що ж робити у такому випадку?

Отож, якщо пасажиру  відмовлено у здійсненні перевезення або його  рейс скасований або затриманий не менше ніж на дві години, перше що  йому потрібно зробити це звернутися до працівника на стійці реєстрації або пункті виходу на посадку з проханням отримати  письмове повідомлення, у якому повинні бути вказані   права  пасажира (у  тому ж числі право на компенсацію). Також пасажир у випадку затримки рейсу на час який перевищує 2  години  вправі отримати від авіаперевізника їжу, воду, та при необхідності  скористатися електронною поштою або зробити  декілька телефонних дзвінків.

Запамятаймо! Пасажиру потрібно мати з собою роздруковану копію електронного квитка або іншого такого підтвердження (е-мейл або спеціальна форма з сайту авіаперевізника або його агента), оскільки отримати компенсацію або альтернативний квиток пасажир зможе лише якщо підтвердить факт бронювання.

Що робити, якщо рейс скасували

Розглянемо ситуацію детальніше. У разі якщо рейс  було скасовано із вини авіакомпанії, пасажир вправі  претендувати на:

- заміну квитка на іншу дату або відправлення іншим найближчим рейсом цього або іншого перевізника (за домовленістю між перевізниками),

- безкоштовну їжу і напої (якщо час очікування пасажира становить менше однієї ночі);

- безкоштовне проживання в готелі (якщо час очікування пасажира становить понад одну ніч);

- грошову компенсацію повної вартості квитка (якщо пасажир відмовляється від запропонованого йому перевізником іншого маршруту);

- додаткову компенсацію, якщо поїздка із затримкою втратила для пасажира значення.

Додаткова компенсація  у  випадку скасування залежить від кілометражу відстані до пункту призначення і може становити від 250 до 600 євро. Компенсація виплачується, якщо проміжним, відправним або пунктом призначення є одна з країн Євросоюзу.

Перевізник вправі зменшити розмір належної пасажиру  компенсації, якщо йому пропонується альтернативний рейс,  час прибуття яких не перевищує заплановане на:

- дві години – для всіх рейсів дальністю до 1500 кілометрів;

- три години – для всіх рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;

- та  чотири години – для всіх інших рейсів.

У випадку, якщо рейс скасовано з причин, котрі не залежать від авіакомпанії (такі як: погодні умови, страйки, збройні заворушення), тоді пасажир права на компенсацію немає. В такій ситуації пасажиру  запропонують рейс на іншу дату або просто відшкодують вартість купленого ним  квитка.

Що робити, якщо рейс затримали

Перевізник повинен надавати пасажирам на їх вимогу пояснення щодо причин  скасування чи затримки рейсу.

У випадку  скасування або затримки рейсу у  місці трансферної стиковки, пасажир вправі вимагати від авіакомпанії місце в готелі, перевезення:  аеропорт-готель-аеропорт, у разі  коли  очікування буде перевищувати одну та  більше ночей, або грошову компенсацію витрат пасажира на готель, харчування та  речі першої необхідності  та  безплатне перевезення:  аеропорт-готель-аеропорт. Компенсація витрат на готель становить не більше $ 100, якщо вартість  номера готелю перевищує цю суму та різницю оплачує пасажир.

Якщо клас запропонованого перевізником перевезення нижче того, який передплачений пасажиром, тоді останній  вправі  вимагати відшкодування різниці:

- 30% від вартості квитка – якщо дальність рейсу  1500 км;

- 50% від вартості квитків – якщо дальність рейсу  1500-3500 км;

- 75% від вартості квитка для всіх рейсів більше 3500 км.

Якщо пасажир запізнився із вини авіакомпанії на наступний рейс до кінцевого або проміжного пункту призначення, який  вказаний  у квитку, тоді він вправі вимагати відправити його іншим найближчим рейсом до місця призначення, або на відшкодування вартості квитка та додаткової компенсації, яка зазначена вище.

Якщо наступний рейс пасажира буде здійснюватися із іншого аеропорту, потрібно вимагати від представника авіакомпанії безоплатне перевезення до іншого аеропорту. Якщо представництва авіакомпанії немає, або якщо пасажир має ще достатньо часу  та грошей – він  може взяти таксі.  Та при наявності чеку з оплати вартості перевезення на таксів протягом 21 дня пасажир має можливість  звернутися  в офіс авіакомпанії для отримання  компенсації витрат на проїзд.

Якщо відмова в перевезенні сталася з вини пасажира ( через  нетверезий стан, загрозу безпеці польоту або іншим пасажирам), тоді  ніякого відшкодування пасажир тне отримає.

Потрібно запам’ятати!:

1.      Пасажиру повинні повідомити про затримку або скасування рейсу не пізніше ніж за три години до початку реєстрації, та в подальшому при затримці рейсу – інформувати усіма доступними засобами в аеропорту відправлення кожні 30 хвилин про орієнтовний час затримки рейсу та очікуваний час його відправлення.

2.      Виплата компенсації не звільняє перевізника від обов'язку запропонувати пасажиру на вибір ті самі послуги та відшкодування витрат.

3.      Відшкодування вартості квитка проводиться способом, яким квиток був придбаний та у  валюті, в якій здійснювалася покупка. Якщо пасажир оплатив вартість квитка за допомогою банківської картки, а на момент відшкодування вона є недійсною, потрібно обов’язково письмово повідомити про це авіакомпанію та  надати  нові реквізити для відшкодування вартості квитка.

4.      Якщо пасажир  самостійно проплатив витрати, які пов'язані зі скасуванням або затримкою рейсу, йому потрібно зберігати усі чеки – інакше компенсації витрат пасажиру відшкодовані не будуть.

5.      Якщо пасажир подорожує безкоштовно або за спецбілетом, який не доступний широкому загалу, тоді він не має права на компенсацію та додаткове обслуговування. Це не стосується подорожуючих за програмами лояльності авіаліній.

Зверніть увагу: перед бронюванням або купівлею квитка потрібно уважноознайомся з Правилами авіаперевізника, щоб знати свої права у випадку їх порушення. Ці правила повинні бути опубліковані на його сайті. Вважається, що, купивши квиток, пасажир погодився на умови Правил авіаперевізника. Перевізники бюджетних (лоукост) авіаліній нерідко повідомляють, що у випадку  затримки або скасування рейсу вони не компенсують завдані збитки (готель, трансфер, їжу і напої не надають також).

 

Визнання походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою.

 

У батьків і дітей права та обов’язки що виникають є взаємними і підставою для їх виникнення є кровне споріднення дітей і батьків, тому визначення терміну «батьківство» є досить важливим аспектом.

         Батьківство - це факт походження дитини від певного чоловіка (батька). Згідно ст.50 СК України чоловік має право на батьківство.

Право батька на батьківство є особистим немайновим правом чоловіка. Особисті немайнові права мають особистісний характер, які неможливо відокремити від конкретної особи.

Проте зважаючи на залежні чи незалежні від нас обставини, в деяких моментах життя людини може виникнути питання про визнання походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі.

         Після реєстрації в органі державної реєстрації актів цивільного стану факту походження дитини, у батьків появляються права та обов’язки, по відношенню до дитини, а саме стосовно виховання та забезпечення гідного розвитку дитини. 

         Розрізняють визначення походження дитини від матері, визначення походження дитини від батька та визнання батьківства за рішенням суду.

         Походження дитини від матері.

         Визначення походження дитини від матері, не залежить від того факту перебувала жінка у шлюбі чи ні. У тому випадку коли у свідоцтві про народження дитини запис про батька дитини, за вказівкою матері відсутній така жінка, яка народила дитину, вважається одинокою матір’ю.

Згідно ст.125 СК України , якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини - медичного свідоцтва про народження.

Також, є випадки коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду при народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі щодо проведення запису про батька в Книзі реєстрації народжень.

Поряд з цим, ст.135 СК України врегульовано, що якщо при народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою

Походження дитини від батька.

Згідно ч.2 ст.125 СК України якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від батька визначається на підставі  заяви матері та батька дитини або за рішенням суду.

Отже, законодавством передбачено два порядки визначення походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі добровільний та судовий.

Добровільний порядок визначення походження дитини від батька, здійснюється обопільно за заявою жінки та чоловіка, які не перебувають у шлюбі між собою. Дана заява може бути подана як до, так і після народження дитини до органу державної реєстрації актів цивільного стану.

У випадку, коли заява про визнання себе батьком дитини подана неповнолітньою особою, орган державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язаний здійснити повідомлення батьків, опікуна, піклувальника неповнолітнього про запис його батьком дитини, у разі коли вищезазначених осіб не вдалося повідомити орган державної реєстрації актів цивільного стану повинен повідомити орган опіки та піклування про запис неповнолітнього батьком дитини   

У разі відсутності заяви спільної заяви жінки та чоловіка, які не перебувають у шлюбі між собою , для визначення походження дитини від батька, тобто про визнання батьківства, необхідно звернутись до суду.

         Відповідно до ст.128 СК України підставою для визнання батьківства є будь-які відомості, що засвідчують походження дитини від певної особи, зібрані відповідно до Цивільного процесуального кодексу України

         Тобто, в сімейному кодексі України відсутні конкретні причини та обставини, які можуть бути доказами для визначення батьківства, чим було скасовано обмеження щодо засобів доказування батьківства дитини.

         Даний позов про визнання батьківства, згідно СК України може бути пред’явлений матір’ю, опікуном, піклувальником дитини, особою, яка утримує та виховує дитину, а також самою дитиною, яка досягла повноліття. Позов про визнання батьківства може бути пред'явлений особою, яка вважає себе батьком дитини.

Позов про визнання батьківства приймається судом, якщо запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень вчинено відповідно до частини першої статті 135 СК України, тобто за вказівкою матері.

         Позов про визнання батьківства відповідача розглядаються в порядку позовного провадження та пред’являються за місцем проживання позивача, згідно норм Цивільного процесуального законодавства.

Справи щодо проживання однією сім´єю чоловіка та жінки без шлюбу та встановлення факту народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження розглядаються судами загальної юрисдикції у межах окремого провадження за правилами підсудності, визначеної на підставі норм Цивільного процесуального кодексу України.

 

Порядок і умови здійснення страхових виплат

Одним з природних бажань кожної людини є прагнення захиститися від обставин, що загрожують її життю, здоров’ю, майну. За останні кілька десятиліть кількість факторів, які потенційно можуть нести для людини ризики втрати або знищення майна, нанесення шкоди життю та здоров’ю тільки збільшувалась. Тому у разі настання страхового випадку виникає можливість отримання страхових виплат.

Страховий випадок — подія, з настанням якої виникає право застрахованої особи на отримання матеріального забезпечення або соціальних послуг, передбачених законами України з окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

До переліку осіб, які підлягають страхуванню від нещасного випадку належать:

1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню від нещасного випадку на інших підставах;

2) учні та студенти навчальних закладів, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти, залучені до будь-яких робіт під час, перед або після занять; під час занять, коли вони набувають професійних навичок; у період проходження виробничої практики (стажування), виконання робіт на підприємствах;

3) особи, які утримуються у виправних закладах та залучаються до трудової діяльності на виробництві цих установ або на інших підприємствах за спеціальними договорами (ст. 35 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

Відповідно до ч. 1 ст. 36 ЗУ  «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» страховими виплатами є грошові суми, які Фонд соціального страхування України виплачує застрахованому чи особам, які мають на це право, у разі настання страхового випадку.

У разі настання страхового випадку управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, або в межах повноважень відділення виконавчої дирекції Фонду в районах і містах обласного значення зобов'язані своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну потерпілому внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті особам, які мають на це право, виплачуючи:

1) допомогу по тимчасовій непрацездатності;

2) одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;

3) щомісячну страхову виплату втраченого заробітку потерпілого (далі - щомісячна страхова виплата);

4) страхову виплату потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу, нижчеоплачувану роботу;

5) щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;

6) відшкодування вартості поховання потерпілого та пов'язаних з цим ритуальних послуг.

Особам, які в установленому законом порядку добровільно застрахувалися від нещасного випадку, у разі настання страхового випадку страхові виплати призначаються управлінням (відділенням) Фонду.

У випадку якщо оплата здійснюється потерпілому від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а саме витрат на медичну допомогу, проведення медичної, професійної та соціальної реабілітації, а також страхових виплат підставою для цього є акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання (отруєння) за встановленими формами. У даному випадку також є можливим відшкодування моральної (немайнової) шкоди потерпілим від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань і членам їхніх сімей, що  не є страховою виплатою та здійснюється незалежно від часу настання страхового випадку.

Якщо має місце порушення правил охорони праці застрахованим, яке спричинило нещасний випадок або професійне захворювання, то це не є підставою для звільнення страховика від виконання зобов’язань перед потерпілим.

Згідно ст. 990 Цивільного кодексу України порядок здійснення страховиком страхових виплат відбувається відповідно до умов договору, а обов’язковими умовами здійснення страховиком страхових виплат є наявність:

1)     заяви страхувальника (його правонаступника) або іншої особи, визначеної договором;

2)     страхового акта (аварійного сертифіката), котрий складається страховиком або уповноваженою ним особою у формі, що встановлюється страховиком.

 

Анонси подій

Інформаційні послуги

Актуальна тема