Теребовлянська районна державна адміністрація
48100, м.Теребовля, вул.Кн.Василька, 104-А
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •    

Опитування

.
На головну

Доступність та якість послуг у сфері освіти


            У 2019/2020  навчальному році  освітні послуги в Теребовлянському районі надають 10 закладів освіти у яких навчаються  1124 учнів; здійснюють 4 заклади Микулинецької селищної ради (ОТГ) навчаються – 734 учні; у 4 закладах Іванівської сільської ради – 307 дітей.

Середня наповнюваність класів у районі становить 13,1 учень. . Найбільша наповнюваність дітей у  класах становить  в Дарахівській, Микулинецькій опорній ЗОШ І-ІІІ ступенів, Ладичинській ЗОШ І-ІІ ступеня. Найгострішою проблемою є наповнюваність дітей у класах Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Буданівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Глещавецької, Різдвянської ЗОШ І-ІІ ступенів, НВК Налужська, Млиниська ЗОШ І ст. – дитячий садок.

         Розвиток дошкільної освіти залишається одним із основних напрямів державної політики у галузі освіти.

        Забезпечення різнобічного розвитку дошкільників відповідно до їхніх індивідуальних особливостей здійснюється у 9 дошкільних установах Теребовлянського району якими охоплено 314 дітей дошкільного віку. В Іванівській ОТГ 4 дошкільних установи та Микулинецькій селишній раді 4 дошкільні установи, в них 229 дітей відповідно.

         Освітній процес в закладах дошкільної освіти району здійснювало 103 педагогічних працівники, з них 65 з вищою педагогічною освітою, 38 з середньою спеціальною.

       У навчальних закладах частково оновлено матеріально-технічну базу навчальних кабінетів,зроблено поточні ремонти у класах, спортивних залах, виробничих майстернях, коридорах, навчально-ігрових кімнатах, музичних залах, харчоблоках, підсобних приміщеннях, відремонтовано меблі, впорядковано спортивно-ігрові майданчики, території. Обстеження закладів загальної середньої освіти планується провести спільно з фахівцями управління Держпродспоживслужби, районного відділу управління ДСНСУ у Тернопільській області.

          Належна увага приділяється питанню забезпечення пожежної безпеки на об’єктах освіти.

          При підготовці закладів освіти до роботи у новому 2019-2020 н.р. особлива увага зверталась на  здійснення у  закладах освіти заходів, спрямованих на запобігання виникнення пожеж, попередження травм і загибелі учасників освітнього процесу під час пожеж та інших  надзвичайних ситуацій.

        У серпні 2019 р. відділом освіти  організовано  перевірку (перезарядку) 77 вогнегасників та заплановано закупити 8 вуглекислотних вогнегасників

       Працівники котелень, паливних проходять повторно спеціальне навчання і перевірку знань у обласному навчально-курсовому центрі.

      Проте, з питань забезпечення пожежної безпеки у закладах дошкільної,загальної середньої, позашкільної освіти є ряд недоліків, для ліквідації яких необхідне додаткове виділення  коштів:

      -будівлі, приміщення та споруди необхідно обладнати автоматичною системою протипожежного захисту  ;

-  дерев’яні конструкції горищних приміщень об’єктів  закладів освіти необхідно обробити вогнезахисним розчином;

- потребують  ремонту пожежні  водойми  тощо.

       Пріоритетними завданнями відділу освіти залишається вдосконалення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладів освіти, збереження існуючих та створення якісних умов для навчання та виховання дітей.

       Для проведення поточних ремонтів відповідно до замовлень закладів освіти закуплені будівельні матеріали (цемент, лінолеум, ламінат, полова та настінна керамічна плитка, клеєва суміш).

 

        У Дарахівській ЗОШ І-ІІІ ст. проведено такі ремонтні роботи:

- поточний ремонт всіх класних приміщень.(батьківські кошти)

- капітальний ремонт двох внутрішніх вбиралень(державні кошти).(80%)

- поточний ремонт коридорів (спонсор ФГ «Яворина»).

- облаштовано футбольне поле (спонсор ФГ «Яворина»).(80%)

- придбано лінолеум для коридорів і класних приміщень.(260 м кв)

- плитка для коридору(12м.кв.);

Дарахівський ДНЗ

- проводиться капітальний ремонт приміщення (витрачено 95 000 грн.);

 

         Струсівська ЗОШ І-ІІІст. ім. С. Будного

-проведено капітальний ремонт спортивної зали (власним коштом).

- підготовлено до роботи кабінети 1 – 4 класів (за кошти батьків, спонсорів).

- покладено лінолеум у кабінетах (зарубіжної літератури (50 м2 та англійської мови (50 м2).);

-відремонтовано кабінети хімії, англійської мови, географії.

- приведено в належний стан харчоблок (закуплено посуд, відремонтовано електроплити);

-перекрито і встановлено шатровий дах над спортзалом, частиною школи.

- встановлено 4 металопластикових дверей.

       Використано батьківських та спонсорських коштів до 25 000 грн.

       Державних коштів – 580 000 грн.

 

         У Струсівському дитячому ясла-садку побілено кімнати, проведено поточний ремонт у спальній кімнаті з шпаклюванням, побілкою та встановленням плінтусів, фарбування та лакування підлог у кімнатах Проводиться ремонт у кладовій для зберігання продуктів харчування, котельні. Придбання дидактичного та роздаткового матеріалу, іграшок – 8000грн.

         В загальному було використано коштів на суму 87500грн.

         Проводиться облаштування аварійного виходу і під’їзду на суму – 95 000грн.

        Придбання матеріалів для проведення ремонту – 9 500 тис.грн.(сільська рада).

 

       Струсівський МНВК проводить замінну вхідних дверей та встановлюються два вікна в приміщенні.

       Затрати – 1500грн. – власні кошти.

 

        Хмелівська ЗОШ І-ІІ ст.

- здійснено частковий  ремонт тепломережі .

- проведено побілку класних кімнат та коридору І -го поверху та

котельні ,пофарбовано  двері й підлоги.

- проведено бетонування аварійної частини даху школи.( 4 м.кв.)

- закуплено 6 м.куб. пиломатеріалів на суму 24 тис. грн. та

продовжено роботи по встановленню шатрового даху.

       Для завершення робіт по  встановленню шатрового даху необхідно придбати такі матеріали :

-671 м.кв. профнастилу ;

-14 пачок самонарізів ;

 -33 м.куб.пиломатеріалів .

Спонсори  школи  .

 - Когут Роман Михайлович - 10 тис.грн.

 - Хмелівська сільська рада - 3 тис.грн.

- Працівники школи та батьки  - 14 тис.грн.

 

       Хмелівський ДНЗ

 Зроблено поточний ремонт групової кімнати, спальні та кабінету завідувача(побілка та покраска підлоги).

2.Замінено 18м² підлоги на плитку в кухні (використано 20 мішків цементу

 

        Буданівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Проведено частковий ремонт спортивного майданчику (пофарбовано спортивні споруди, виготовлено баскетбольні щити)

За сприяння благодійного фонду « Світ дітей» придбано 50 крісел для актової зали, 11 столів та стінку в учительську.

За спонсорські кошти встановлено 5 дверей в класні кімнати

 

         Буданівський ДНЗ

Побілка харчоблоку.

Пофарбування дверей, підлоги та ігрових споруд  – 1тис. 500 грн.

Придбання напірників на дитячі подушки (20шт.) – 1 тис. грн.

 

        Дружбівська загальноосвітня багатопрофільна ЗОШ І-ІІІ ст.

-  проведено поточний ремонт школи , класних і допоміжних приміщень;

- заміна дверей ( 4 шт) та вікон (3 шт.), також замінено двері на центральному вході;

- зроблено капітальний ремонт 1 класу НУШ,

- закуплено 2 телевізори та 2 інтерактивні дошки;

- частково замінені труби системи опалення;

- розроблено проект на будівництво шкільного гаража. 

 

         Дружбівський дитячий ясла – садок «Оленка»

- фарби для фарбування – 5 тис. грн.

         Спонсорська допомога – 256 тис. грн. для реставрації альтанки на території ДНЗ

 

         Кобиловолоцька ЗОШ І-ІІІ ст.

Цемент – 4 тис. грн.

Батьківські кошти 10тис.грн.

Спонсорські 20 тис. грн.

Відділ освіти 5 500 тис. грн. (фарба)

 

         Різдвянська ЗОШ І-ІІ ст.

За кошти сільської ради замінено 7 вікон - 25 668 тис. грн.

Вікна – 17 тис. грн.

Закуплено стінку для 1 класу і стіл вчителя – 10 тис. грн.

Косметичний ремонт – 5 тис. грн.

Батьківські кошти – 6 тис. грн.

Відділом  освіти  закуплено лінолеум

 

         Різдвянський ДНЗ

Проведено поточний ремонт (4 тис. грн. Різдвянська с-р).

- закуплено меблі на суму 17 тис. грн.

- завезено пісок Агрофірма "Дружба"

 

         НВК Варваринці загальноосвітня школа І ст. – дошкільний навчальний заклад»

- заміна лінолеуму у 1 класі  - (3 тис 200 грн.)

- утеплення стіни пінопластом у 4 кл. – (1 тис. 500 грн.)

- побілка приміщення коридору НВК – (1 тис. грн.)

- фарбування панелі у коридорі – ( 900 грн.)

- фарбування підлоги у класних кімнатах – ( 1 тис 100 грн.)

 

        НВК «Млиниська загальноосвітня школа І ст. – дошкільний навчальний заклад»

- проведено поточний ремонт приміщень.

- потрібна замінна газової плити.

 

        НВК Налужська загальноосвітня школа І ст. – дошкільний навчальний заклад»

- проводиться поточний ремонт приміщень.

- капітальний ремонт покрівлі даху замінна шиферного даху на металопрофіль і дерев’яних конструкцій школи (134000 грн.).

 

         Аналізуючи наведене, усі навчальні заклади готові до початку 2019-2020 навчального року, проте адміністраціям та трудовим колективам освітніх закладів необхідно здійнювати заходи щодо:

- модернізації змісту дошкільної та початкової освіти;

- забезпечення рівного доступу до якісної освіти;

- сприяти отриманню навчальними закладами актів на права постійного користування земельними ділянками.

- забезпечити комп’ютерною та мультимедійною технікою, обладнанням  дидактичним матеріалом, меблями 1 та 2 класи закладів загальної середньої освіти району, необхідними для впровадження компетентнісного навчання.

- продовжити виконання заходів щодо комп’ютеризації та інформатизації освітніх  закладів.

- сприяти у наданні всім освітнім закладам швидкісного доступу до Інтернету з використанням сучасних технологій під’єднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів.

 - першочергового оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою, зокрема кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо.

- забезпечити якісне підвезення дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності, та придбання одного шкільного автобуса для підвезення дітей до закладів освіти.

- продовжити проведення просвітницької роботи серед дітей та батьків щодо відповідального ставлення до раціонального харчування та особистого здоров’я.

- працювати над удосконаленням  системи управління охороною праці, безпеки життєдіяльності навчальних закладів згідно з вимогами нормативно-правових актів державної, галузевої та внутрішньої чинності з питань охорони праці.

- забезпечити бібліотеки закладів  загальної середньої освіти сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними матеріалами, підручниками, підключенням до мережі Інтернет.

- домогтися виконання основних енергозберігаючих заходів, основних заходів щодо дотримання Державних  санітарних  правил і норм.

 

Успішне  впровадження  «Концепції Нова українська школа» - першочергове завдання, відділу освіти Теребовлянської РДА, директорів освітній установ.

В районі, другий рік поспіль, ефективно здійснюється  робота в умовах впровадження «Концепції Нова українська школа». Суть змін у тому, що у центр ставиться не програма, під яку підганяється особистість, а навпаки - дитина.  Дітям справді стало цікаво, і для них досвід школи рівнозначний досвіду цікавої пригоди і дає емоційний заряд. Ігровий підхід дозволяє дітям легко засвоювати базові знання. Звісно, для більш точних висновків треба дочекатися, щоб ті, хто у 2018 році пішов у НУШ, склали ДПА після 4 класу і їхні результати можна було порівняти з результатами тих, хто навчався за старим стандартом. Але вже зараз переважна більшість батьків схвально сприймає ці зміни, а близько 20% батьків сказали, що це треба було впроваджувати ще 10 років тому.

        І педагоги, і психологи, і батьки відмітили ще й такий показник, як рівень тривожності. Завдяки НУШ його вдалося знизити від 30% до 0,5%. Тобто, діти сприймають школу як дружнє середовище.

       В українських школах  змінено основний підхід до навчання - школярі матимуть більше практики, замість сидіння за партами, впроваджено інтегроване та проектне навчання – діти вивчатимуть явища з точки зору різних наук, вчитимуться вирішувати проблеми за допомогою набутих знань.

       Окрім різних методик, викладання в НУШ передбачає інтерактивне навчання з широким використанням технологій та мультимедійних засобів. Сучасні школярі, які з дитинства оточені гаджетами і не мислять себе без смартфонів і планшетів, сприймають такий формат уроків легко. Набагато важче пристосуватися до використання інноваційних технологій вчителям. Наразі вони використовують переважно застарілі дидактичні засоби, що перешкоджає ефективному використанню сучасної техніки, якою вже успішно обладнуються школи. Це веде до цифрового розриву між вчителем і учнем.

Сучасна школа чекає нового вчителя, який має високу фахову кваліфікацію та професійну культуру, здатний об'єктивно осмислювати педагогічні явища й факти, критично оцінювати й творчо сприймати педагогічну дійсність. Високі вимоги до сучасного педагога зумовлені об’єктивними потребами суспільства, новими завданнями, які ставить перед нами життя.

         Процес оновлення неможливий без вдосконалення професійної компетентності учителя — усвідомлення себе як інноваційної особистості шляхом самоаналізу власного «Я», відходу від стереотипів, відкритості до нового досвіду і готовності до змін. Нинішній школі потрібен педагог-психолог, дослідник, науковець, актор, здатний креативно вирішувати професійні завдання, співпрацювати з іншими та вести за собою. Одним словом той, хто любить і розуміє дітей.

       Ставлення до змін у вчителів різне: одні не вірять у реформу (кажуть, реформ, безрезультатних, було багато), інші вважають, що без комп’ютера, мультимедійної дошки чи телевізора нічого не вийде. Ще інші хочуть знати більше, але не знають, що робити. Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон „Про освіту”. Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою.

        Батьки сходяться на думці, що ключова фігура НУШ– це вчитель. Кому з педагогом пощастило, ті відчувають реформу і бачать позитивні зміни у своїй дитині, кому не пощастило – розповідають, що НУШ нічим не відрізняється від старої школи, а то й гірше її.

            Діти, які восени пішли до першого класу – отримали принципово інший старт. Вчилися через гру та спілкування, пізнавали світ, розвивали роботу в групах. Без оцінок та домашніх завдань. Й у тісній співпраці школи з батьками.

      У впровадженні Концепції НУШ провідне місце відводиться вчителям умотивованим, компетентним, які є агентами сучасних змін. Отже, аби підтримати на цьому шляху педагогів, МОН запустило масштабне підвищення кваліфікації вчителів.

       Районний методичний кабінет здійснював науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти району і  навчальних закладів Золотниківської, Іванівської, Микулинецької територіальних громад. Тому займався питаннями підготовки вчителів початкових класів до роботи в нових умовах.

       Проведено 30 засідань очних сесій для вчителів, які працюють у 1-х класах 2018-1019, вчителів 1-х класів 2019-2020 навчального року та вчителів 1-х класів 2020-2021 навчального року. Дані вчителі також завершили навчання на онлайн-курсах освітньої платформи Edera та отримали відповідні сертифікати. Підготовлено за 2018 та 2019 роки 82 вчителів початкових класів.

        З метою забезпечення успішного старту Нової української школи в рамках курсів підвищення кваліфікації вчителі початкових класів проходили експрес-тренінги  «Професійний розвиток учителя в сучасному освітньому просторі» та  «Школа підготовки вчителя початкових класів до нових методів та прийомів навчання в контексті впровадження Нової української школи», «Самореалізація вчителя початкових класів нової формації: структурна, функціональна, ціннісна»,  «Гра по – новому, навчання по – іншому з LEGO в освітньому просторі Нової української школи», «Основи інклюзивної освіти», «Особливості організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», «Формування позитивної мотивації особистості педагога до реалізації освітніх змін у контексті модернізації початкової освіти», «Освіта на засадах життєвих навичок «Вчимося жити разом».

       Реформа НУШ розрахована на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятків років. Проте зміни вже розпочалися, і хоч на сьогодні у нас більше запитань, ніж відповідей, ми всі разом повинні зробити усе, аби вони були невідворотними.

Реформування загальної середньої освіти передбачає модернізацію змісту філологічної освіти, що має ґрунтуватися на компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах до навчання, а саме головне – орієнтуватися на здобуття учнями умінь і навичок, необхідних сучасній людині для успішної самореалізації у професійній діяльності, особистому житті, громадській активності.

Згідно розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетом на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної освіти «Нова українська школа» у 2019 році, ПКМУ від 27 лютого 2019 року №130 та розподілу персональних комп’ютерів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 року №319 «Деякі питання надання субвенції з  державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти».

Навчальні заклади району отримали 10 комплектів дидактичних матеріалів для перших класів на суму 119 736 грн., 13 304 грн. з місцевого бюджету, і 119 636 грн. з субвенції, 11 персональних комп’ютерів в комплекті 99 072 грн. кошти субвенції, 11 008 грн. кошти місцевих бюджетів, 10 ноутбуків та багатофункціонуючих пристроїв 171 204грн. кошти субвенції, та 19 053грн. кошти місцевого бюджету.