Теребовлянська районна державна адміністрація
48100, м.Теребовля, вул.Кн.Василька, 104-А
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •    

Опитування

.
На головну

Залучення громадськості


Залучення громадськості

 

 

Існує декілька різних способів залучення громадськості до роботи у складі спостережної комісії. Зокрема, кампанія по підшукуванню майбутніх членів може включати в себе:
- направлення листів з пропозицією про взаємну співпрацю керівництву існуючих на території району об'єднань громадян. Такі листи можливо направляти й у навчальні заклади, з огляду на те, що студенти можуть стати найбільш активними членами спостережної комісії чи її помічникам;
- розміщення в навчальних та інших закладах оголошень, що спостережній комісії необхідні помічники для роботи з засудженими та звільненими або про наявність вакансій у складі комісії;
- проведення зустрічей з працівниками й членами об'єднань громадян, трудових колективів підприємств, установ та організацій, студентами профільних навчальних закладів;
- проведення територіальних заходів з питань засуджених і звільнених - концерти для зібрання коштів, виставки про те, як спостережна комісія працює з засудженими і звільненими. Подібні заходи дуже часто залучають осіб, небайдужих до названих проблем; - виступи на телебаченні з роз'ясненням мети створення та результатів діяльності спостережних комісій, публікації у пресі на цю тему тощо.

Також потенційно можуть бути включені до складу спостережної комісії або надавати допомогу у виконанні нею покладених повноважень й об'єднання осіб, звільнених з місць позбавлення (обмеження) волі або таких, що відбули покарання інших видів, а також рідних цих осіб. Положення про спостережні комісії забороняє включення до її складу осіб, які мають непогашену чи не зняту судимість, проте воно не забороняє залучати таких осіб до здійснюваних заходів. Стосовно осіб, чия судимість погашена чи знята - то вони мають право бути включеними до складу спостережної комісії. І хоча подібна пропозиції може викликати незгоду чи неприйняття з боку органів влади, котрі створюють спостережну комісію, ми вважаємо, що саме людина, яка на собі відчула кримінальне покарання та відповідні обмеження, а в подальшому повернулася до нормального життя у суспільстві, особистим прикладом може вплинути на засуджених та звільнених.

Що ж може сприяти залученню громадськості та окремих осіб до надання допомоги або участі у складі спостережної комісії? Не надаючи вичерпного переліку, запропонуємо лише деякі з заходів, які можуть стати привабливими сторонами роботи з засудженими та звільненими. Це:
- видача посвідчень громадського інспектора - члена спостережної комісії;
- публікація статей та інших робіт членів та помічників спостережної комісії у виданнях органів влади та місцевого самоврядування;
- вручення почесних грамот та направлення за місцем основної роботи членів комісії чи добровольців листів з подякою за надання допомоги засудженим і звільненим, активну участь у здійсненні громадського контролю за дотриманням прав людини під час відбування покарання та після звільнення;
- підготовка репортажів про роботу тих чи інших членів спостережної комісії чи їх помічників;
- отримання членами спостережної комісії чи їх помічниками листів вдячності від засуджених, звільнений та їх рідних;
- вручення фотокарток, на яких зображено певні моменти роботи і засудженими та звільненими;
- клопотання перед відповідними органами про заохочення тих членів комісії, які зробили найбільший внесок в її діяльність тощо.

Безумовно, люди, що приходять до складу спостережних комісій чи надають їй необхідну допомогу, займаються цим не лише, щоб отримати посвідчення чи фото. Але не можна забувати, що кожний вид громадської діяльності потребує певного стимулювання. Будь-яка увага, зазвичай, спонукає людину до кращої роботи, стає для неї емоційною опорою, має більше значення, аніж це може видатись на перший погляд.

            Хоча першочергове завдання членів спостережної комісії - це виконання своїх повноважень в установі виконання покарань, члени комісії можуть з користю роз'яснювати особливості своєї роботи та кримінально-виконавчої системи суспільству. Відкритість, гласність в роботі включає у себе офіційну пресу, радіо та телеінтерв'ю, письмові статті. Сюди ж можливо віднести зв'язки з місцевою громадою. Контакт може бути ініційований як спостережною комісією, так і пресою у зв'язку з загальним інтересом до установи виконання покарань чи в результаті конкретної подій. Створення та підтримання зв’язків з громадськістю, як свідчить міжнародний досвід, повинно ураховувати декілька моментів:
- необхідно мати у складі комісії представника зі зв'язків з громадськістю. Ним може бути будь-який член спостережної комісії окрім голови;
- коментар спостережної комісії може виявитись не досить корисним у випадку серйозного інциденту або під час проведення перемови про виробничі відносини. У будь-якому випадку, перш, ніж надавати у пресі інтерв'ю, необхідно встановити теперішню позицію на чальника установи чи органу виконання покарань;
- необхідно заздалегідь інформувати начальника органу або установи виконання покарань про вихід публічної заяви, зробленої членом спостережної комісії.

Автор: Яковец І.С., Інститут вивчення проблем злочинності, сектор кримінально-виконавчого законодавства, науковий співробітник, канд. юридичних наук;

Підготував: Марцинів І.С. – зав. сектору взаємодії з правоохоронними органами, оборонної, мобілізаційної та режимно-секретної роботи апарату райдержадміністрації – секретар спостережної комісії при райдержадміністрації;

Джерело: http://www.sposterejni.ru/posibnik.html?start=5