| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
укр рус eng | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Корисні посиланняОпитування--------------- Підволочиське бюро правової допомоги
Управління Пенсійного фонду України в Підволочиському районі В умовах карантину - послуги Пенсійного фонду онлайн! Для вирішення індивідуальних питань, пропонуємо телефонувати на «гарячу лінію» Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області: (0352) 23 48 93, або Підволочиський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) тел.: (03543) 2 26 43 ---------------
УВАГА! Підволочиська райфілія ОЦЗ переходить у дистанційний режим роботи
Контактні телефони у Підволочиській райфілії ОЦЗ: (03543) 2-26-95 - з питань реєстрації в службі зайнятості (03543) 2-11-43 - з питань надання послуг роботодавцям
--------------- «Гаряча телефонна лінія» Фонду. В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області діє «гаряча телефонна лінія» за номером (0352) 52-72-21; (03543) 2-17-35 щодня, крім вихідних та святкових днів, з 8.00 до 17.00, у п’ятницю – з 8.00 до 15.45 --------------- Підволочиська ДПІ Теребовлянського управління ГУ ДПС у Тернопільській області У зв’язку з поширенням вірусу COVID-19, в ГУ ДПС у Тернопільській області рекомендують платникам податків зайвий раз не відвідувати податкову службу та максимально використовувати електронні сервіси ДПС та Електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua
--------------- В райдержадміністрації відкрито «гарячу» телефонну лінію з питань підтримки та розвитку підприємництва. Зауваження, пропозиції щодо діяльності адміністративних структур, що регламентують інвестиційну та підприємницьку діяльність в частині надання адміністративних послуг, роботи центрів з надання адміністративних послуг, консультування з питань захисту прав споживачів - телефонуйте на номер «гарячої лінії» 2-12-78 , у понеділок – четвер з 8.00 до 17.15, у п’ятницю з 8.00 до 16.00, або надсилайте інформацію на електронну адресу: ekon_pidv@ukr.net.
--------------- Районним координаційним центром підтримки сімей, що прибувають у Підволочиський район з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь відкрито цілодобову «гарячу» телефонну лінію для координації роботи щодо розселення сімей, які виїжджають з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь 2-12-78 (приймальня голови Підволочиської райдержадміністрації) Для надання роз'яснень стосовно можливості отримання соціальної підтримки за місцем тимчасового перебування звертайтеся: 2-35-22 – управління праці та соціального захисту населення (9.00-17.00) 2-26-43 – управління Пенсійного фонду (9.00-17.00) 2-26-95, 2-22-85 – районний центр зайнятості (9.00-17.00)
--------------- При службі з гуманітарних питань райдержадміністрації діє "гаряча" телефонна лінія. З питань оздоровлення та відпочинку дітей, видачі посвідчень та надання пільг багатодітним сім’ям, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї та інших звертатися за телефоном 2-23-87 щовівторка з 9 до 13 години. |
ПРОГРАМА соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
ПРОГРАМА соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
I. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
ВСТУП Головна мета та пріоритетні напрямки розвитку на 2019 рік Проект програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік (далі – програма) розроблена відділом економічного розвитку районної державної адміністрації разом з іншими управліннями, відділами районної державної адміністрації відповідно до Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету», доручення голови районної державної адміністрації від 20 серпня 2018 року № 40 «Про розроблення проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік». Програма розроблена з метою консолідації та концентрації зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на питаннях мінімізації впливу фінансової кризи на соціально-економічні процеси в районі, у тому числі досягнення макроекономічної стабілізації, мінімізації негативних соціальних наслідків, підтримку найуразливіших верств населення, скорочення рівня безробіття, поступового підвищення рівня економічної активності та створення умов для стабільного економічного зростання. Основною метою розвитку району у 2019 році є досягнення макроекономічної стабілізації на основі створення сприятливих передумов для інвестування пріоритетних галузей економіки, впровадження ресурсо- та енергозберігаючих технологій, систем управління якістю, скорочення непродуктивних витрат підприємств, стабілізації і нарощення власної сировинної бази, збільшення обсягів її переробки на наявних в районі виробничих потужностях, розширення обсягів збуту продукції на внутрішньому ринку, зростання експорту, дотримання законодавства про працю, соціальний захист та зайнятість населення, розвиток об’єднаних територіальних громад.
Стратегічна ціль 1: РОЗВИТОК ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ТА ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ Доступність та якість послуг у сфері охорони здоров’я за 2018 рік В районі продовжується процес реорганізації первинної медико-санітарної допомоги для роботи на засадах сімейної медицини. Комунальний заклад Підволочиської селищної ради «Підволочиський центр первинної медико-санітарної допомоги» об’єднує 4 АЗПСМ та 17 ФАПів. Крім того, проводиться оперативне управління медичними закладами, які належать до Скалатської ОТГ, Скориківської ОТГ та Токівської с/р згідно укладеними договорами. З 1 січня 2016 року відокремились медичні заклади Новосільської ОТГ. В 2018 році в районі проводилась робота щодо покращення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я.
Доступність та якість послуг у сфері освіти Пріоритетним завданням для відділів освіти залишається вдосконалення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладів освіти, створення якісних умов для навчання й виховання дітей. У всіх навчальних закладах завершені ремонти класних кімнат. Оптимізація освітньої мережі забезпечить підвищення якості освіти, рівний доступ до неї, економічну ефективність функціонування навчальних закладів. У Скалатській ОТГ на базі Скалатської ЗОШ І - ІІІ ст. створена опорна школа з 3-ма філіями. На розвиток опорної школи та її філій виділено коштів з державного бюджету 7 млн.742,5 тис. грн., з місцевого бюджету 690,6 тис.грн. На підготовку всіх освітніх закладів до навчального року з місцевого бюджету виділено і використано коштів на суму 175,8 тис.грн. Передбачається виділення з місцевого бюджету 260 тис.грн. на підключення до мережі Інтернет та охоронної системи. У Новосільській ОТГ на базі Новосільської ЗОШ І –ІІ ст. створена опорна школа з 2-ма філіями, на опорний заклад використано з державного бюджету – 2 млн.грн., з місцевого бюджету 36,5 тис.грн., з інших джерел 22,2 тис.грн. Навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах Скориківської сільської ради забезпечують 73 педагогічних працівники. Забезпечено регулярне і безоплатне перевезення учнів та педагогічних працівників. 2 шкільні автобуси підвозитимуть учнів до НВК «Лозівський ЗНЗ І-ІІ ст. – ДНЗ» та Скориківської ЗОШ І – ІІІ ступенів. В інші навчальні заклади учні безкоштовно підвозяться рейсовими автобусами. У Підволочиській ОТГ на базі Підволочиської ЗОШ І-ІІІ ст. створена опорна школа з 2-ма філіями. На опорну школу використано коштів: з державного бюджету – 500 тис.грн., з місцевого бюджету – 146 тис.грн., та позабюджетних коштів – 60 тис.грн. В кожній громаді забезпечено підвіз дітей на навчання шкільними автобусами. В районі є 9 автобусів, зокрема по громадах Новосільська ОТГ - 1 автобус; Підволочиська ОТГ - 2 автобуси; Скалатська ОТГ - 3 автобуси і Скориківська ОТГ - 2 автобуси. Реалізовується проект «Реконструкція будівлі Новосільської ЗОШ І-ІІІ ст. імені Мирона Зарицького Новосільської сільської ради Тернопільської області»за кошти державного фонду регіонального розвитку на суму 9450 тис.грн. За кошти субвенцій з державного бюджету на розвиток територіальних громад реалізовується проект в Скалатській ОТГ - «Капітальний ремонт з утепленням фасадів (енергозберігаючі заходи) Колодіївського дошкільного навчального закладу по вул. Нова 2а с. Колодіївка Підволочиського району», в Підволочиській ОТГ - «Капітальний ремонт даху частини приміщень Кам’янківського ДНЗ «Веселка» Підволочиської селищної ради по вул. Шкільна 4 в с. Кам’янки Підволочиського району Тернопільської області».
Ефективність ринку праці та соціальної сфери Згідно проведеного моніторингу за жовтень 2018 року середня заробітна плата по всіх видах економічної діяльності становила 6795 грн., що становить 128,2% до відповідного періоду минулого року (5931грн.) Впродовж 11 місяців 2018 року на обліку в Підволочиській районній філії Тернопільського обласного центру зайнятості перебувало 1161 безробітна особа. Зареєстровано протягом звітного періоду 693 безробітна особа. У результаті вжитих заходів активної політики зайнятості у цьому періоді працевлаштували 1021 особи з них 426 безробітних особи. Одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності отримали 3 безробітних. За даний період 234 роботодавці поінформував службу зайнятості про наявність вільних робочих місць та вакантних посад. Кількість заявлених вільних робочих місць та вакантних посад за 11 місяців 2018 року склала 1230. Навантаження на 1 робоче місце – 12 осіб. За січень-листопад 2018 року в районі створено 587 робочих місць при річному плановому завданні програми зайнятості 580 робочих місць, що становить 101,2 %. Станом на 01.12.2018 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги зареєстровано 10560 пільговиків, в тому числі 1685 ветеранів війни; 267 громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Пільгами на житлово-комунальні послуги в районі користується в даний час 10535 осіб. Упродовж січня–листопада 7684 домогосподарствам району були призначені субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Доступність послуг культури В Підволочиському районі мережа закладів культури нараховує 57 – закладів культури клубного типу, 31 – бібліотечного, 5 шкіл естетичного виховання (Підволочиська ШЕВ, Підволочиська ДХШ, Кошляківська ШЕВ, Новосільська ШЕВ, Скалатська ШЕВ). В територіальних об’єднаних громадах створені відділи культури, що забезпечують належне культурне життя громад. Матеріально-технічна база культурних закладів району впродовж 2018 року значно покращилась. Із вищенаведених закладів культури 11 мають центральне опалення, 5 газове (котельні), 49 електрокаміни, 11 пічне опалення (вугілля), 1 парове (СК с. Гущанки), у Будинку культури с. Мислова встановлено 7 електроконвекторів на суму 20 000 грн. За рахунок коштів субвенції державного бюджету на розвиток територіальних громад реалізуються проекти на капітальні ремонти закладів культури в селах Шельпаки, Воробіївка. За кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій реалізовується проект «Капітальний ремонт даху музичної школи в с. Нове Село, Підволочиського району». У всіх громадах району працюють відділи культури, які забезпечують культурні заходи. У 2018 році завершена трансформація бібліотек в сучасні центри розвитку громад за участю міжнародної технічної допомоги посольства Великобританії (зокрема у Підволочиській ОТГ). Фізична культура і спорт, підтримка молоді та захист прав дітей Службою з гуманітарних питань райдержадміністрації у 2018 році було організовано та проведено ряд заходів, спрямованих на реалізацію молодіжної політики на території району. Так, проводилися святкові заходи до Дня сім’ї, Дня матері, Дня молоді. Крім цього, продовж 2018 року проводилися і інші заходи спрямовані на підтримку сім’ї, дітей та молоді. Під час проведення фіналу Всеукраїнської благодійної акції «Серце до серця» 2018 року в районі зібрано 21 271 грн., які були використанні для закупівлі медичного устаткування для обласної дитячої лікарні. Із березня 2018 року і по даний час проводиться оздоровлення дітей. Координатором оздоровчого процесу в районі є служба з гуманітарних питань райдержадміністрації. У 2018 році на оздоровлення та відпочинок дітей району бюджетами різних рівнів виділено кошти у сумі 348 400 гривень, а саме: районний бюджет 28 600 грн., Підволочиська селищна рада – 198 500 грн., Скалатська міська рада – 51 700 грн., Скориківська сільська рада – 70 100 грн., Новосільська сільська рада – 28 100 грн. Всього оздоровленням та відпочинком охоплено 2047 дітей району, що становить 51.3 % (всього - 3985 дитини.) Проведено інвентаризацію спортивних споруд, спортивних майданчиків за місцем проживання населення та у місцях масового відпочинку, на базі навчальних закладів району. Всього таких споруд на території району – 164. Із загальної кількості спортивних споруд: стадіонів – 2; площинних спортивних споруд – 112 (23-майданчики із тренажерним обладнанням), 1- тенісний корт, 26-футбольних поля, 63 – інші спортивні майданчики, два із яких з штучним покриттям); спортивних залів – 25; 12 – приміщень для фізкультурно-оздоровчих занять (3- із тренажерним обладнанням). В районі діє дві дитячо-юнацькі спортивні школи: ДЮСШ «Колос» Скалатської міської ради та ДЮСШ відділу освіти Підволочиської селищної ради. На відділеннях футболу, гандболу, волейболу, важкої атлетики, вільної боротьби, настільного тенісу займаються 388 учнів. Всього навчальних груп – 36 (Підволочиська ДЮСШ – 20, Скалатська ДЮСШ – 16). У 2018 році за умови співфінансування Федерації футболу України та Скалатської міської і Підволочиської селищної ради (50 х 50 %) встановлено та відкрито футбольні поля із штучним покриттям розміром 22 х 42 м на Скалатському міському та Підволочиському селищному стадіонах. Продовжуються роботи по реконструкції спортивного майданчика Підволочиської ЗОШ І-ІІІ ст. за умови співфінансування (50 х 50 %) Державного Фонду регіонального розвитку та Підволочиської селищної ради та будівництво футбольного майданчика із штучним покриттям за кошти Скалатської міської ради у с. Новосілка. Житлово-комунальне господарство та енергозбереження З державного бюджету на місцеві дороги у 2018 році освоєно15,8 млн.грн. ТОВ "ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ" проводиться поточний середній ремонт частини автомобільної дороги місцевого значення: - С201201 Романове Село–Колодіївка ч/з Жеребки на суму 3 млн.46,8тис. грн.; - С201202 Оріховець– Турівка на суму 2млн. 437,4тис. грн; - С201223 Медин–Кошляки на суму 3млн.656, 2тис. грн. - С201214 Кошляки– Гнилички на суму 2млн.742, 1тис. грн. ТОВ «Техно-Буд-Центр» проводиться поточний середній ремонт частини автомобільної дороги місцевого значення С20203 Щаснівка–Медин ч/з Токи на суму 3,5 млн. грн. Раціональне природокористування та якість довкілля Об’єднаними територіальними громадами району та виконавчим комітетом Токівської сільської ради були проведені роботи з благоустрою та приведення у належний санітарний стан прибудинкових територій, дитячих, спортивних та господарських майданчиків, парків, скверів, вулиць, доріг, тротуарів, зупинок громадського транспорту, здійснювались заходи з прибирання кладовищ, братських могил, меморіальних комплексів та пам’ятників. Тільки 4 сміттєзвалища паспортизовані в смт. Підволочиськ та м. Скалаті, с. Токи, с. Старий Скалат, але вони не відповідають встановленим нормам облаштування полігонів твердих побутових відходів. На завершенні виготовлення документів на паспортизацію сміттєзвалища в с. Новосілка. Експлуатація сміттєзвалищ в населених пунктах району проводиться з порушенням санітарних норм. Стратегічна ціль 2: ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ Розвиток малого підприємництва За 11 місяців 2018 року всіма ЦНАПами в районі зареєстровано 127 підприємців-фізичних осіб і знято з реєстрації 129. В районі зареєстровано 7 підприємств-юридичних осіб: 6 підприємств - юридичних осіб - ЦНАПом райдержадміністрації та 2 - ЦНАПом Підволочиської селищної ради. Знято з реєстрації 1 підприємство-юридична особа. В 2017 році зареєстровано 7 юридичних осіб і знято з реєстрації 1. Зареєстровано 106 підприємців-фізичних осіб і знято з реєстрації 299. В районі працює 129 підприємств малого та 8 середнього бізнесу та 1100 підприємців - фізичних осіб. За 11 місяців адміністраторами центрів надання адмінпослугів району надано 15936 адміністративні послуги. Зокрема: ЦНАПом Підволочиської РДА – 39561, Підволочиської селищної ради - 5477, Скалатської міської ради – 6503 адміністративних послуг. За цей період минулого року було надано 6719 адміністративних послуг ЦНАПом Підволочиської райдержадміністрації. Відділ (центр) надання адміністративних послуг райдержадміністрації є учасником порталу державних послуг iGov. ЦНАПи району підключені до реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також до державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Захист економічної конкуренції, прав і свобод громадян, забезпечення законності та правопорядку Взаємодія органів виконавчої влади та Підволочиського відділу поліції ГУНП в Тернопільській області дає результати у роботі служби у справах дітей. Постійно спільно з працівниками Підволочиського відділу поліції ГУНП в Тернопільській області проводяться комплексні державно-громадські операції і рейди.
Туризм та рекреація Службою з гуманітарних питань райдержадміністрації, яка займається питаннями туризму розроблені 2 туристичні маршрути. Ці маршрути пролягають через Підволочиськ (краєзнавчий музей) – Скорики (церква Івана Богослова) – замок с. Токи. Другий маршрут: Підволочиськ (краєзнавчий музей), с. Полупанівка (Свята Гора) – с. Старий Скалат (музей Леся Курбаса) – м. Скалат (Скалатський Замок). В м. Скалаті на території музею Скалатський замок було проведено свято замків. Проводяться круглі столи з питань розвитку туристичної галузі громад.
Промисловість Промисловим комплексом району подолано негативну тенденцію і за підсумками роботи за десять місяців промисловими підприємствами району реалізовано продукції на суму 410 млн. грн. У 2017 році цей показник становив 406млн.грн. Зберегли на рівні минулого року і наростили обсяги реалізації промислової продукції 75% підприємств проти 66,7% у минулому році. Реалізація промислової продукції на одну особу населення за десять місяців 2018 р. по району становила 9879,2 грн. проти 9532,8 грн. у 2017 році.
Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраці За 9 місяців 2018 року в районі освоєно 250,8 млн.грн. капіталовкладень, що становить 123 % до відповідного періоду минулого року та 5,0 % до загальнообласного показника. На 1 жителя району припадає 5942,1 грн. освоєних капіталовкладень проти 4781,4 грн. по області. У минулому році цей показник становив 4777,6 грн. на одного жителя району. У січні–вересні 2018 р. в районі прийнято в експлуатацію 1105 м2 загальної площі житла (нове будівництво), що становить 1,3 % до загального обсягу по області. На даний час - 1665,2 кв.м, що становить 162 % до минулого року. Обсяг внесених з початку інвестування в економіку району прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) на 1 жовтня 2018 р. становив 301 тис. дол. США, що на 6,9 % більше обсягів інвестицій на початок 2018 р., та в розрахунку на одну особу склав 7,1 дол. (по області – 42,4 дол.).
Стратегічна ціль 3: РОЗВИТОК СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ Сільське господарство В звітному 2018 році зернові культури по с/г підприємствах району зібрано на площі 21494 га, що на 210 га більше минулого року. При середній урожайності 72,4 ц/га урожайність збільшено на 1,1 ц. по відношенню до 2017 року, валовий збір склав 155603 тонни (+3773 тонни) або 102,4 % до валового збору 2017 року та 101 % до програмних завдань. Зернові культури в структурі посівних площ по с/г підприємствах займали 47 %, тобто на рівні 2017 року. Площа збирання цукрових буряків по с/г підприємствах становила 6436 га, що на 1684 га більше 2017 року. В структурі посівних площ цукровий буряк зайняв 13 % площі. Середня урожайність складає 413 ц/га, валовий збір очікується – 265800 тонн, що становитиме 115 % до відповідного періоду минулого року. Станом на 01.12.2018 року в сільськогосподарських підприємствах утримується 3149 голів ВРХ, що на 556 голів більше до відповідного періоду минулого року. З метою збільшення поголів`я корів на базі ТОВ «Україна» створено великотоварну молочну ферму. На сьогоднішній день в господарствах району утримується 1328 корів, в тому числі в ТОВ «Україна» 1068 голів і ТОВ «Агрофірма «Медобори» 260 голів. До середини 2019 року поголів'я корів по району планується довести до 1500 голів. З початку року сільськогосподарськими підприємствами вироблено 9862 тонни молока, що на 1282 тонни більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року, та 1663 тонни м’яса, збільшення складає 312 тонн. Надій на корову за 11 місяців 2018 року склав 8516 кг. Станом на 01.12.2018 року сільськогосподарськими підприємствами району укладено 16142 договори оренди землі. Сума орендної плати складає 98,7 млн. грн. Договірні умови виконано на 135,6 відсотка. У 2018 році створено 3 сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи: «Турівський молочник» в с. Турівка, «Медоносний сад» у с. Голотки і ягідний кооператив «А-Мрія» у с. Рожиськ. В районі налічується вже 8 сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (з них 6 діючих), які надають послуги членам кооперативів та населенню.
Розвиток новостворених територіальних громад В районі створено 4 об’єднані територіальні громади. За винятком одного села Токи всі населені пункти увійшли в склад ОТГ. В громадах створено відділи для управління різними напрямками роботи. Для підтримки ОТГ держава виділили 12 млн.559 тис.грн. субвенції з бюджету на розвиток об’єднаних територіальних громад. Цими коштами буде профінансовано 16 проектів по чотирьох громадах. У 2018 році за рахунок коштів фонду регіонального розвитку в Новосільській сільській раді управлінням капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації завершується реалізація проекту по реконструкції будівлі Новосільської ЗОШ І-ІІІ ст. імені Мирона Зарицького Новосільської сільської ради на суму 9450 тис грн (з ДФРР – 7560 тис грн, місцевий бюджет – 20% - 1890 тис грн). Новосільською сільською радою виділено 800 тис грн. На звітну дату перераховано 600 тис грн. За кошти субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів на соціально-економічний розвиток окремих територій реалізовується проект «Капітальний ремонт даху музичної школи в Новому Селі Підволочиського району Тернопільської обл.» на суму 227 тис грн. Роботи виконані повністю. У ОТГ району проводиться реалізація проектів, які фінансуються за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад. На 16 проектів бюджетом виділено кошти в сумі 12 млн.559 тис.грн.: Підволочиська отг - 4 проекти на суму 5130,9 тис.грн. Новосільська отг - 8 проектів на суму 1500,3 тис.грн. Скалатська отг - 2 проекти на суму 4040,9 тис.грн. Скориківська отг - 2 проекти на суму 1887 тис.грн. На сьогодні із коштів, які поступили на рахунки громад в сумі 11,2млн.грн. освоєно 10,3млн.грн.
ІІ. Головні проблеми соціально-економічного розвитку району У реальному секторі економіки району спостерігається ряд проблемних питань розвитку окремих секторів економіки та соціальної сфери, від вирішення яких великою мірою залежатиме виконання програми соціально-економічного розвитку району у 2019 році. Серйозними факторами, що обмежують розвиток є соціально-політична напруженість через геополітичні проблеми та макроекономічну невизначеність, військовий конфлікт на сході України, що позначився на ускладненні виробничого процесу, зростанні негативних очікувань населення відносно розвитку економіки та особистого матеріального становища. Крім того: – у промисловості: нестабільна кон’юнктура споживання місцевої продукції на світових ринках; низька спроможність підприємств швидко диверсифікувати ринки збуту продукції, нестача власних обігових коштів та капітальних вкладень у модернізацію виробничих потужностей; високий знос основних фондів; - у будівництві: зростання вартості будівельних матеріалів, транспортних послуг та енергоносіїв; - у торгівлі: тінізація торгівельної діяльності, зниження купівельної спроможності громадян; - на ринку праці: складна демографічна ситуація; трудова міграція за межі району, в тому числі за кордон; низька мотивація до праці; невідповідність професійно-кваліфікаційної структури попиту та пропозиції на місцевих ринках праці; наявність тіньової зайнятості; - у бюджетній сфері: велика мережа закладів соціально-культурного призначення; висока питома вага зносу основних засобів та енергоємність підприємств житлово-комунального господарства. На подолання зазначених проблем спрямовано комплекс заходів, передбачених у програмі.
ІІІ. Головні пріоритети, завдання і основні показники програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
- впровадження ресурсо- та енергозберігаючих технологій; - розвиток малого та середнього підприємництва; - поліпшення якості та доступності послуг гуманітарної та соціальної сфер; - розвиток інфраструктури територіальних громад району; - гарантування безпеки та захисту населення. - розширення співпраці за проектами міжнародної технічної допомоги з метою залучення технічної та фінансової допомоги для розвитку району; - підвищення стійкості регіональної економіки за рахунок модернізації виробничих потужностей, впровадження сучасних технологій; - розвиток внутрішнього споживання; - підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору економіки; - розвиток інфраструктури аграрного ринку та формування самодостатнього регіонального продовольчого ринку; - розвиток соціальної інфраструктури сільських територій; - створення сприятливих умов для подальшого розвитку малого та середнього підприємництва, розбудови інфраструктури підтримки бізнесу; - реалізація ефективної регуляторної політики та створення якісної системи надання адміністративних послуг; - диверсифікація джерел енергії та підвищення енергоефективності економіки та соціальної сфери; - формування позитивного іміджу району, збільшення обсягу внутрішніх та зовнішніх інвестицій у розвиток економіки та соціальної сфери; - підвищення рівня інвестиційної спроможності району; - поліпшення якості та доступності освітніх послуг, медичного обслуговування населення, створення належних умов для всебічного та повноцінного розвитку дітей, забезпечення прав людей з обмеженими можливостями, у тому числі шляхом створення безперешкодних умов доступу для інвалідів, інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної інфраструктури; - розвиток фізичної культури та спорту, туристично-рекреаційної сфери; - посилення військово-патріотичного виховання молоді, соціальний і правовий захист військовослужбовців, учасників антитерористичної операції та їх сімей; - забезпечення публічності і прозорості діяльності місцевих органів влади; - покращення стану навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та запобігання виникненню надзвичайних ситуацій.
Прогнозні аналітичні матеріали щодо соціально-економічного та культурного розвитку на 2019 рік Стратегічна ціль 1: РОЗВИТОК ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ТА ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ Доступність та якість послуг у сфері охорони здоров’я В районі функціонує Підволочиська комунальна центральна районна лікарня, Скалатська комунальна районна лікарня, 12 сільських амбулаторій та 42 фельдшерсько-акушерських пункти. Рішеннями районної ради від 24 квітня 2014 року № 358 створений Підволочиський комунальний районний центр первинної медико-санітарної допомоги. На базі Підволочиської КЦРЛ та Скалатської КРЛ створені підстанції відповідно № 3, № 4 Теребовлянської станції ШМД Тернопільського центру екстреної медичної допомоги. На 2019 рік планується: - провести капітальний ремонт головного корпусу Скалатської комунальної лікарні - провести ремонт приміщення амбулаторії с. Токи.
Доступність та якість послуг у сфері освіти В галузі освіти на 2018 рік передбачається виконання ряду заходів : Створення сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, формування її життєвої компетентності, у тому числі через впровадження різних форм здобуття дошкільної освіти для дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади; Впровадження у навчально-виховний процес прогресивних методів навчання та застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; Оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти району; Підготовка закладів освіти району комунальної форми власності до функціонування в осінньо-зимовий період, забезпечення проведення ремонту, реконструкції чи встановлення енергозберігаючого обладнання; Підтримка обдарованої молоді, участь учнівської молоді, педагогічних працівників району у всеукраїнських та міжнародних олімпіадах з базових навчальних дисциплін, форумах, міжнародних фестивалях, конкурсах; Оновлення спортінвентаря в ЗОШ району; Оздоровлення дітей в обласних та республіканських дитячих оздоровчих закладах; Брати участь у проектах, направлених на зміцнення матеріальної бази навчальних закладів району; Провести капітальний ремонт будівлі Новосільської ЗОШ І-ІІІ ст. в с. Нове Село Капітальний ремонт будинку школяра м. Скалат Провести капітальний ремонт даху Підволочиської гімназії ім. Івана Франка Провести капітальний ремонт шкільного спортивного залу в с. Мовчанівка Провести капітальний ремонт дитячого садочку в с. Скорики.
Ефективність ринку праці та соціальної сфери У 2019 році, з метою детінізації виплати заробітної плати управлінню праці та соціального захисту населення райдержадміністрації проводити моніторинг суб’єктів господарювання щодо наявності оформлених трудових відносин у працівників, допущених до виконання службових обов’язків. Також планується активізувати роботу тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, робочої групи з питань легалізації виплат заробітної плати та зайнятості населення, проводити моніторинг рівня заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях району та легалізацію робочих місць в галузях економіки району. Забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, обслуговування громадян, які потребують допомоги та соціальної підтримки з боку держави та забезпечення гарантованого соціального захисту та пенсійного забезпечення населення району, в тому числі тимчасово розселених громадян – вимушених переселенців та учасників АТО - є одним із першочергових завдань програми. Заходи програми передбачають: забезпечення соціальної підтримки та пенсійного забезпечення, відповідно до чинного законодавства, сімей військовослужбовців, що загинули під час проведення АТО на сході України; забезпечення максимального охоплення інвалідів, ветеранів та інших категорій малозабезпечених громадян житловими субсидіями на відшкодування витрат на оплату житла, комунальних послуг, природного газу, електроенергії та придбання твердого палива та скрапленого газу; Силами Підволочиської громади буде проведено капітальний ремонт корпусу № 2 відділення стаціонарного догляду комунального закладу «Територіальний центр надання соціальних послуг Підволочиської селищної ради» в смт. Підволочиськ, вул. Надзбручанська, 54а Підволочиського району Тернопільської області.
Доступність послуг у сфері культури Матеріальна підтримка приміщень закладів культури району передбачає: Провести капітальний ремонт сільського клубу у с. Хмелиська Провести капітальний ремонт приміщення будинку культури Новосільської сільської ради в с. Нове Село Провести капітальний ремонт приміщення будинку культури Новосільської сільської ради в с. Лисичинці Провести капітальний ремонт приміщення клубу в селах Лозівка і Медин.
Фізична культура і спорт, підтримка молоді та захист прав дітей В програмі передбачені заходи, які сприяють розвитку фізичної та спорту в районі, а саме: сприяння розвитку дитячого, дитячо-юнацького (резервного) спорту, утримання дитячо-юнацької спортивної школи смт. Підволочиськ; організація роботи по облаштуванню сільських спортивних майданчиків; Проведення на високому рівні районних, а також участь у обласних всеукраїнських спортивних змаганнях, спартакіадах відповідно до планових фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів Відповідними структурними підрозділами райдержадміністрації проводиться робота по захисту прав дітей та підтримки молоді. Організація та проведення інформаційно-просвітницьких рекламних кампаній протидії насильству в сім’ї, Реалізація програм молодіжних і дитячих громадських організацій, спрямованих на здійснення патріотичного виховання молоді, популяризації здорового і безпечного способу життя, Здійснення підтримки багатодітних сімей, координацію надання послуг сім’ям вказаної категорії, забезпечити видачу посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї, Взаємодія місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в сім’ях громадян району, Вжиття дієвих заходів щодо запобігання поширенню соціального сирітства, створення належних умов для забезпечення реалізації права кожної дитини на виховання в сім’ї, Вжиття заходів щодо подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, запобігання сирітству, створення умов для всебічного розвитку та виховання дітей, покращення якості життя дітей соціально вразливих груп. Житлово-комунальне господарство та енергозбереження. Для утримання і ефективної діяльності житлово-комунального господарства об’єднаних територіальних громад району заплановано провести такі заходи: Забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства, Реконструкція системи водопостачання смт. Підволочиськ, Реконструкція каналізаційно-очисних споруд смт. Підволочиськ, Впровадження енергозберігаючих джерел світла у зовнішньому освітленні населених пунктів. Забезпечення своєчасної та в повному обсязі оплати житлово-комунальних послуг споживачами, забезпечити участь у навчальних курсах з питань утворення і функціонування ОСББ, призначення управителя у житлових будинках. Будівництво водогону по вулицях Драгоманова, Богуна, Степана Бандери, Січових Стрільців, Шептицького, Тернопільської, Мазепи м. Скалат сприятиме комфортному проживанню населення на цих вулицях. Запровадження системи роздільного збирання сміття у населених пунктах району, забезпечення утримання полігонів твердих побутових відходів відповідно до чинного законодавства та нормативних документів планується провести в населених пунктах району.
Раціональне природокористування та якість довкілля Приділяючи велику увагу раціональному природокористуванню та якості довкілля програмою передбачені такі заходи: проведення пуско-налагоджувальних робіт біологічно-очисних споруд в м. Скалаті, організувати ґрунтозахисні заходи, а саме: насадження дерев та кущів на території, яка пошкоджена ерозією ґрунту, запровадити систему роздільного збирання сміття у населених пунктах району.
Стратегічна ціль 2: ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ Розвиток малого підприємництва Малий та середній бізнес району у 2019 році буде представлений 130 малими і 8 середніми підприємствами, що буде становити 100 % до очікуваних показників 2018 року. На 10 тисяч населення планується 31 і 2 одиниці. Надходження до бюджетів усіх рівнів від цих підприємств передбачається 163,0 млн. грн. від малого і середнього бізнесу, що відповідно буде становити 110,5 %. Заходами з розвитку підприємництва планується: сприяти діяльності ради з питань розвитку малого та середнього підприємництва при районній державній адміністрації, надавати якісні адміністративні послуги населенню району всіма ЦНАПами, залучення суб’єктів підприємницької діяльності для проведення виїзної торгівлі та побутового обслуговування, сприяти налагодженню ефективної співпраці та комунікацій між Центром підтримки підприємництва при департаменті економічного розвитку і торгівлі Тернопільської обласної державної адміністрації та суб’єктами малого та середнього підприємництва, створення в об’єднаних територіальних громадах консультативних пунктів для бізнесу. Захист економічної конкуренції, прав і свобод громадян, забезпечення законності та правопорядку В заходах програми планується: забезпечення додержання прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у відносинах з органами державної виконавчої влади шляхом створення необхідних умов для виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», забезпечення широкого інформування населення з питань розвитку громадянського суспільства та налагодження соціального партнерства, активізація участі об’єднань громадян у процесі надання населенню соціальних послуг, забезпечення публічності й відкритості у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, забезпечити впровадження механізму консультацій з громадськістю під час розробки та реалізації. Енергоефективність Енергозберігаючі заходи програми передбачають : Капітальний ремонт даху дитячого закладу смт Підволочиськ. Утеплення житлових будинків та переведення на альтернативні види палива за рахунок державної програми кредитування, проведення комплексної термомодернізації житлових будинків, де створено ОСББ, шляхом стимулювання, проведення санації будівель бюджетних установ та організацій. Туризм та рекреація Програмою заплановано заходи, які сприятимуть розвитку туристичної галузі району: проведення інвентаризації туристичних ресурсів району, представлення туристичного потенціалу району на міжнародних, всеукраїнських та регіональних спеціалізованих виставкових заходах, Міжнародному туристичному форумі, різного рівня семінарах, круглих столах нарад, сприяння у розробленні та впровадження нових туристичних маршрутів, Організувати проведення рекламних турів для представників туристичних компаній, засобів масової інформації та інших зацікавлених організацій.
Промисловість У 2019 році прогнозований обсяг реалізованої промислової продукції становитиме 487,2млн. грн., що становить 109,5 %. Виробництво продукції промислових підприємств планується довести до 109,2 % до рівня минулого року. Будівництво Будівельними організаціями, які працюють в районі, планується забезпечити у 2019 році обсяг робіт на суму 6,0 млн. грн., що становитиме на одну особу 143,5 грн, що становить 120,6 % до минулого року. Планується: - капітальний ремонт доріг державної та комунальної власності; - санація будівель бюджетної сфери (встановлення енергоекономних вікон і дверей) та інші будівельні роботи. Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця В районі працює 6 спільних малих підприємств з іноземними інвестиціями. Заходами програми передбачено: - Сприяння суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності району у здійсненні торгівлі з міжнародним бізнес-середовищем шляхом розповсюдження двосторонніх ініціатив до налагодження (розширення) співпраці та поширення корисної інформації у сфері ЗЕД (про міжнародні виставково-ярмаркові заходи, умови провадження торгівлі з окремими країнами світу, тендери в іноземних державах тощо. - Інформаційне забезпечення обласної державної адміністрації даними в розрізі району щодо здійснення зовнішньоекономічної діяльності з метою сприяння процедурі просування експорту. - Інформаційне забезпечення районної державної адміністрації, даними по району щодо залучення прямих іноземних інвестицій та державної реєстрації підприємств з іноземними інвестиціями з метою сприяння іноземній інвестиційній діяльності в районі
Налагодження співробітництва з міжнародними інституціями та реалізація проектів міжнародної технічної допомоги В заходах програми заплановані заходи: - Налагодження та підтримка каналів зв’язку з іноземними інвесторами шляхом організації зустрічей з ними в районній державній адміністрації, постійної та ефективної взаємодії у процесі супроводження інвесторів, які розглядають можливість інвестування або уже інвестували в реалізацію проектів в області - Робота з зацікавленими громадськими організаціями щодо подання проектів на участь у конкурсах по міжнародні технічній допомозі . Зокрема програма GIZ, Кусаноне та інші. - Участь у форумах пошуку партнерів з метою залучення міжнародної технічної допомоги в розвитку району та об’єднаних територіальних громад. - Участь об’єднаних територіальних громад в Міжнародній програмі «Добре».
Розвиток інфраструктури Розвиток інфраструктури відіграє важливу роль в соціально-економічному розвитку району. Програма передбачає : - Створення умов для оновлення автомобільними перевізниками рухомого складу, призначеного для надання, насамперед, соціально значущих послуг, та оптимізації структури парку транспортних засобів. - Підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів та вантажів шляхом посилення вимог до автомобільних перевізників та забезпечення контролю за дотриманням ними вимог законодавства з питань безпеки дорожнього руху. - Капітальні ремонти дороги та вулиць населених пунктів громад за власні та державні кошти.
Стратегічна ціль 3: РОЗВИТОК СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ Сільське господарство В сільськогосподарському секторі планується виробити продукції на суму 799,5 млн. грн., що становить 102 % до очікуваного показника 2018 року. Зокрема: виробництво зернових всіма категоріями господарств буде становити 209,2 тис. тонн або 101,0 % до 2018 року, цукрові буряки – 233 тис. тонн, -71,3 %, картопля – 78,2 тис. тонн, 101 %, овочі – 15,5 тис. тонн, 105 %. В тваринництві всіма категоріями господарств планується виробити 4,7 тис. тонн м’яса, що становить 104 % до очікуваного показника 2018 року та 36,5 тис. тонн молока, що становить 105 % очікуваного показника 2018 року. Планується технологічне і технічне переоснащення, модернізація молочних ферм на рівні вимог ЄС, оновлення застарілого та зношеного на 90 % молочного обладнання, впровадження передових технологій, широке використання культурних пасовищ. Стабілізація і нарощування поголів’я молочної худоби розглядається, як основний елемент розвитку галузі, у якому будуть задіяні державні органи управління, ветеринарна служба і власники худоби. Розвиток новостворених територіальних громад В районі діють 4 об’єднані територіальні громади. Для повноцінної діяльності громад на 2019 рік плануються такі заходи: - Участь в міжнародних грантах для залучення коштів на розвиток громад. - Контроль за вчасним і повним освоєнням коштів державної субвенції на розвиток територіальних громад.
IV. Організація та моніторинг за ходом виконання програми, реалізація основних положень програми Забезпечення виконання завдань програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання пріоритетних завдань та заходів виконавцями. Заходи програми передбачають удосконалення існуючих та формування нових механізмів, які забезпечуватимуть виконання мети і завдань програми на 2019 рік та середньострокову перспективу. Система заходів визначає терміни та конкретних виконавців і буде впроваджена до виконання шляхом прийняття відповідних розпорядчих документів та виконання затверджених в установленому порядку регіональних цільових програм. Основними виконавцями заходів програми є структурні підрозділи районної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання, які діють на території району. Районна державна адміністрація визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків програми і наявності фінансових та інших ресурсів. Основні показники та окремі заходи програми можуть коригуватися, з урахуванням соціально-економічної ситуації в регіоні, з відповідним погодженням у встановленому порядку з районною радою, обласною державною адміністрацією.
V. Фінансове забезпечення реалізації програми Джерелами фінансування програми є кошти державного та місцевих, у тому числі об’єднаних територіальних громад, районного бюджетів, кредитні ресурси комерційних установ, кошти суб’єктів господарювання та фізичних осіб. Заплановані заходи і пріоритети будуть забезпечені бюджетними і власними коштами. VI. Контроль за ходом реалізації програми Механізм реалізації заходів та контроль за виконанням програми передбачає: - постійний моніторинг виконання основних показників та заходів; - щоквартальний розгляд питання про хід виконання програми на засіданнях колегії районної державної адміністрації; - підготовку розпорядчих документів районної державної адміністрації з питань її виконання; - відповідальність виконавців, що беруть участь у реалізації заходів. Координацію діяльності виконавців програми здійснює відділ економічного розвитку районної державної адміністрації. Районна державна адміністрація, за підсумками 2019 року, звітує про виконання та ефективність реалізації заходів програми на сесії районної ради. Додатки: Таблиця 1 «Основні показники програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік; Таблиця 2 «Пріоритетні напрямки соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік»; Таблиця 3 «Основні заходи щодо виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік»
Таблиця 1 Основні показники програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
1.Економічна ефективність
Таблиця 2 ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
Таблиця 3
ОСНОВНІ ЗАХОДИ щодо виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2019 рік
|