| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
укр рус eng | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Корисні посиланняОпитування--------------- Підволочиське бюро правової допомоги
Управління Пенсійного фонду України в Підволочиському районі В умовах карантину - послуги Пенсійного фонду онлайн! Для вирішення індивідуальних питань, пропонуємо телефонувати на «гарячу лінію» Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області: (0352) 23 48 93, або Підволочиський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) тел.: (03543) 2 26 43 ---------------
УВАГА! Підволочиська райфілія ОЦЗ переходить у дистанційний режим роботи
Контактні телефони у Підволочиській райфілії ОЦЗ: (03543) 2-26-95 - з питань реєстрації в службі зайнятості (03543) 2-11-43 - з питань надання послуг роботодавцям
--------------- «Гаряча телефонна лінія» Фонду. В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області діє «гаряча телефонна лінія» за номером (0352) 52-72-21; (03543) 2-17-35 щодня, крім вихідних та святкових днів, з 8.00 до 17.00, у п’ятницю – з 8.00 до 15.45 --------------- Підволочиська ДПІ Теребовлянського управління ГУ ДПС у Тернопільській області У зв’язку з поширенням вірусу COVID-19, в ГУ ДПС у Тернопільській області рекомендують платникам податків зайвий раз не відвідувати податкову службу та максимально використовувати електронні сервіси ДПС та Електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua
--------------- В райдержадміністрації відкрито «гарячу» телефонну лінію з питань підтримки та розвитку підприємництва. Зауваження, пропозиції щодо діяльності адміністративних структур, що регламентують інвестиційну та підприємницьку діяльність в частині надання адміністративних послуг, роботи центрів з надання адміністративних послуг, консультування з питань захисту прав споживачів - телефонуйте на номер «гарячої лінії» 2-12-78 , у понеділок – четвер з 8.00 до 17.15, у п’ятницю з 8.00 до 16.00, або надсилайте інформацію на електронну адресу: ekon_pidv@ukr.net.
--------------- Районним координаційним центром підтримки сімей, що прибувають у Підволочиський район з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь відкрито цілодобову «гарячу» телефонну лінію для координації роботи щодо розселення сімей, які виїжджають з території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь 2-12-78 (приймальня голови Підволочиської райдержадміністрації) Для надання роз'яснень стосовно можливості отримання соціальної підтримки за місцем тимчасового перебування звертайтеся: 2-35-22 – управління праці та соціального захисту населення (9.00-17.00) 2-26-43 – управління Пенсійного фонду (9.00-17.00) 2-26-95, 2-22-85 – районний центр зайнятості (9.00-17.00)
--------------- При службі з гуманітарних питань райдержадміністрації діє "гаряча" телефонна лінія. З питань оздоровлення та відпочинку дітей, видачі посвідчень та надання пільг багатодітним сім’ям, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї та інших звертатися за телефоном 2-23-87 щовівторка з 9 до 13 години. |
ПРОГРАМА соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік
ПРОГРАМА соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік
I. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
ВСТУП
Головна мета та пріоритетні напрямки розвитку на 2020 рік Програма соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік (далі – програма) розроблена відділом економічного розвитку районної державної адміністрації разом з іншими управліннями, відділами районної державної адміністрації відповідно до Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету», доручення голови районної державної адміністрації від 12 серпня 2019 року № 32 «Про розроблення проєкту програми соціально-економічного та культурного розвитку району на 2020 рік». Програма розроблена з метою консолідації та концентрації зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на питаннях досягнення макроекономічної стабілізації, мінімізації негативних соціальних наслідків, підтримку найуразливіших верств населення, скорочення рівня безробіття, поступового підвищення рівня економічної активності та створення умов для стабільного економічного зростання. Основною метою розвитку району у 2020 році є створення сприятливих передумов для інвестування пріоритетних галузей економіки, впровадження ресурсо- та енергозберігаючих технологій, систем управління якістю, скорочення непродуктивних витрат підприємств, стабілізації і нарощення власної сировинної бази, збільшення обсягів її переробки на наявних в районі виробничих потужностях, розширення обсягів збуту продукції на внутрішньому ринку, зростання експорту, дотримання законодавства про працю, соціальний захист та зайнятість населення, розвиток об’єднаних територіальних громад.
І. АНАЛІЗ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ТА КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ ПІДВОЛОЧИСЬКОГО РАЙОНУ ЗА 2019 РІК Промисловість Промисловим комплексом району подолано негативну тенденцію і за підсумками роботи за 11 місяців, промисловими підприємствами району реалізовано продукції на суму 614,4 млн. грн., що становить 132,5% до відповідного періоду минулого року. Зберегли на рівні минулого року і наростили обсяги реалізації промислової продукції 58% підприємств. Це такі підприємства, як: Новосілківське МПД ДП «Укрспирт», ТОВ «Галич Агро», ТОВ «Надзбруччя хліб», ТОВ «Скала Дар», Полупанівська філія ТОВ ВК «Гірничодобувна промисловість», ТОВ «Надзбруччя млин», ТДВ «Шустов спирт», ТОВ «Кар’єр Городниця». Знизили до рівня минулого року реалізацію продукції ТОВ «Заготсервіс», ТОВ «Агро парк», ТОВ «Антарес». Сільське господарство За очікуваними даними по сільськогосподарських підприємствах району виробництво валової продукції становитиме 845 млн. грн., що становить 103 % до 2019 року. В агропромисловому комплексі району за 9 місяців 2019 року виробництво валової продукції в порівняльних цінах 2010 року становить 310 млн. грн., що складає 101 % до 2018 року і 102 % до програми. Під урожай 2019 року сільськогосподарськими підприємствами району було посіяно 44669 га сільськогосподарських культур, що становить 100,0 % до програми, в тому числі 24 360 га зернових культур, що становить 107,0 % до програми. Станом на 01.10.2019 року в сільськогосподарських підприємствах району поголів’я ВРХ складає 3558 голів, що на 611 голів більше 2018 року, корів - 1624 голів, що на 454 голови більше 2018 року. Свинопоголів’я становить 7 353 голови, що на 413 голів менше відповідного періоду 2018 року. Виробництво та реалізація м’яса в живій вазі по району становить 1545 тонн (122,6 % до програми), молока - 12692 тонни (160,7 % до програми). В районі зареєстровано 8 сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів. На сьогоднішній день активно діючими є 7, один з яких створено в 2019 році. В с. Голотки розвивається бджолярсько-садівничий кооператив «Медовий сад», який об’єднує 16 пасічників. В с. Турівка працює молочний кооператив «Турівський молочник», який об’єднав більше сімох десятків молокоздатчиків. ТОВ «Мрія» придбано для кооперативу аналізатор молока та холодильник. В 2019 році зареєстровано кооператив «Тік-Агро» с. Кошляки, напрям діяльності – рослинництво, садівництво. Першою в області відкрито сімейну ферму Безкоровайних у с. Токи. Ферма налічує 15 корів. Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця За 9 місяців 2019 року в районі проведено ряд заходів для покращення інфраструктури населених пунктів. У всіх селах району проведено благоустрій. В кожній об’єднаній територіальній громаді виділені кошти на ремонтні роботи. Приватні підприємства району освоїли власних капіталовкладень на суму біля 80 млн. грн. Зокрема, продовжуються роботи: ТОВ ”Україна” по будівництву телятника на 280 голів у селі Скорики; ТОВ ”Веда Поділля” по реконструкції будівель корівник-комплексу по вул. Зарічна, 17 та кормоцеху по вул. Зарічна, 17-а у с. Поділля у свиноферму потужністю 245 свиноматок повного циклу; по реконструкції комплексу по відгодівлі свиней у с. Іванівка на 600 гол. Проектна документація по інвестиційному проекту «Будівництво будівель і споруд енергогенеруючих підприємств (сонячної фотоелектричної станції) по вул. Лисенка, смт Підволочиськ» ТОВ “СОЛАР-СПРИНГПИС-2” пройшла експертизу. Підприємець Барановська С.І. розпочала будівництво теплиці в с. Кам’янки на ділянці 2,4 га. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 280-р розподілено обсяг субвенції з державного бюджету на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад у 2019 році в сумі 11 млн 593,9 тис грн. Зокрема: Підволочиська ОТГ - 4750,4 тис грн; Новосільська ОТГ - 1391,1 тис грн; Скалатська ОТГ - 3693,7 тис грн; Скориківська ОТГ – 1758,7 тис грн. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 500-р розподілено субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі 1 млн 360 тис грн для населених пунктів нашого району. Проект Новосільської ОТГ «Реконструкція будівлі Новосільської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Мирона Зарицького Новосільської сільської ради Тернопільської області та влаштування спортивного майданчика по вул. І.Франка, 24 в с. Нове Село Підволочиського району, Тернопільської області» на суму 10 млн 494 тис грн буде реалізовуватись за кошти Державного фонду регіонального розвитку протягом 2019-2020 років. У 2019 році освоєно 2 млн грн коштів державного фонду регіонального розвитку та 500 тис грн коштів громади.
Розвиток інфраструктури За рахунок коштів управління капітального будівництва Тернопільської ОДА на експлуатаційне утримання автомобільних доріг місцевого значення на території Підволочиського району здійснює ТОВ «Глобал Білд Інженіринг»: - С-20-12-12 Терпилівка-Камянки – (с. Клебанівка) вивезено 300 тонн щебеню, та вкатковувалося катком, проведено земляні роботи, нарізання кюветів, углиблення ровів, очистка труб, встановлення тросового огородження, знаків; - С-20-12-05 Хмелиськ-Супранівка вивезено 12 тонн щебеню; - С-20-12-14 Кошляки - Гнилички ямковий ремонт 36 т. гарячого асфальту. Поточний середній ремонт за рахунок коштів УКБ%: - Медин – Кошляки через Голотки – 6,5 млн. грн. – ТОВ «Глобал Білд Інженіринг» завершено (1,5 км – 1,1 км – ширина 5м 0,4 км – ширина 6 м.); - Оріховець – Турівка – 780 тис грн. – ТОВ «Глобал Білд Інженіринг» завершено (протяжність 160 м) - Добромірка – Скорики – 2,5 млн .грн. – ТОВ «Глобал Білд Інженіринг» (протяжність 380 м); Підволочиськ-Скалат (Городниця) – 2,5 млн. грн. – ТОВ «ТБЦ» проведено поточний середній ремонт (дві ділянки приблизно 700 м); Лисиченці – 970 тис. грн. - ТОВ «Глобал Білд Інженіринг» завершено (протяжність 270 м).
Розвиток малого підприємництва Протягом 9 місяців 2019 року зареєстровано 125 підприємців-фізичних осіб і знято з реєстрації 124 осіб. Зареєстровано 9 підприємців-юридичних осіб і знято з реєстрації 3 юридичні особи. Центрами надання адмінпослуг в районі на звітну дату надано 11865 послуг. ЦНАПом райдержадміністрації станом на 01.10.2019 року надано 3469 послуги, ЦНАПом Підволочиської селищної ради - 5238 адмінпослуг, ЦНАПом Скалатської міської ради - 3158 адмінпослуг. За відповідний період минулого року було надано 11272 адмінпослуги (Підволочиська РДА - 3232 адмінпослуги, Підволочиська селищна рада – 3890 адмінпослуги, Скалатська міська рада - 4150 адмінпослуги).
Ефективність ринку праці та соціальної сфери Згідно проведеного моніторингу за вересень 2019 року середня заробітна плата по всіх видах економічної діяльності становила 7825 грн (8601 грн у червні 2019 р.): добувна промисловість – 10400 грн; переробна промисловість – 5464 грн; сільське господарство - 14988 грн.; охорона здоров’я – 5535 грн; освіта – 6784 грн; культура – 4822 грн; державне управління -13431 грн, лісове господарство – 8608 грн). Проводиться щотижневий моніторинг заборгованості по заробітній платі на підприємствах та організаціях району. За даними Управління статистики в Підволочиському районі станом на 01.10.2019 року заборгованість із заробітної плати серед економічно-активних підприємств (установ, організацій) становить 311,1 тис грн (Підволочиська КЦРЛ), проти 238,9 тис грн станом на 01.07.2019 року. У поточному році відбулося 4 засідання районної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. На даних засіданнях заслухано звіти 4 керівників. За результатами розгляду прийняті відповідні рішення та ведеться постійний контроль за їх виконанням.
Доступність та якість послуг у сфері освіти Пріоритетним завданням для відділів освіти залишається вдосконалення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладів освіти, створення якісних умов для навчання й виховання дітей. У всіх навчальних закладах зроблені ремонти класних кімнат. Оптимізація освітньої мережі забезпечить підвищення якості освіти, рівний доступ до неї, економічну ефективність функціонування навчальних закладів. Для задоволення освітніх потреб населення району станом на 15 липня 2019 року функціонує 43 навчальні заклади, Скалатський будинок школярів, у Підволочиську утворився Центр дитячої та юнацької творчості. У 2018-2019 навчальному році відповідно до перспективної мережі охоплено навчанням 3788 учнів. Навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах району забезпечують 728 педагогічних працівників. Відділами освіти спільно з органами місцевого самоврядування проведено аналіз ситуації щодо функціонування загальноосвітніх навчальних закладів на відповідних територіях з урахуванням прогнозованих демографічних змін, що впливають на рівень наповнюваності класів. На сьогоднішній день середня наповнюваність класів по району становить 12 учнів, що призводить до значного підвищення вартості утримання шкіл і тому проблемою залишається надання якісних освітніх послуг у малокомплектних школах, у неповних класах.
Доступність та якість послуг у сфері охорони здоров’я за 2019 рік На території Підволочиського району функціонують 55 лікувально-профілактичних закладів. Це Підволочиська центральна районна лікарня, Скалатська комунальна районна лікарня, 12 амбулаторій загальної практики сімейної медицини, 8 фельдшерсько-акушерських та 33 фельдшерських пунктів. Лікувальні послуги жителям району надають 72 лікарі та 240 працівників середнього, молодшого медичного та обслуговуючого персоналу. На початок 2019 року всі заклади первинної медико–санітарної допомоги району перейшли на нову модель фінансування та підписали договори з Національною службою здоров’я. За державні кошти в сумі 8,3 млн грн будується амбулаторія з житлом для лікаря у с. Скорики. Скориківська громада співфінансує проект у пропорції 10% від вартості. Для обслуговування хворих на даний час є автомобіль. Амбулаторія буде обслуговувати 2013 жителів, які проживають у 7 навколишніх селах. За кошти субвенції з державного бюджету на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад у 2019 році зроблено капітальний ремонт частини приміщення Скалатської комунальної районної лікарні на суму 533,7 тис грн та закуплено спеціалізоване медичне обладнання для цієї ж лікарні на суму 299,8 тис грн. На черговій сесії районної ради прийнято рішення про перетворення Підволочиської КЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство «Підволочиська центральна районна лікарня» Підволочиської районної ради. На розгляді чергової сесії районної ради буде також питання щодо затвердження статуту КНП КЦРЛ Підволочиської районної ради. Наразі дана установа за підсумками минулої сесії має статус установи, що перебуває в стадії припинення, створено комісію по передачі матеріальних цінностей.
Доступність послуг культури В Підволочиському районі мережа закладів культури нараховує 57 – закладів клубного типу, 31 – бібліотечного, 5 шкіл естетичного виховання (Підволочиська ШЕВ, Підволочиська ДХШ, Кошляківська ШЕВ, Новосільська ШЕВ, Скалатська ШЕВ). Матеріально-технічна база культурних закладів району впродовж 2019 року значно покращилась. Із вищенаведених закладів культури 11 мають центральне опалення, 5 газове (котельні), 49 електрокаміни, 11 пічне опалення (вугілля), 1 парове (СК с. Гущанки), у Будинку культури с. Мислова встановлено 7 електроконвекторів на суму 20 000 грн. За рахунок коштів субвенції державного бюджету на розвиток територіальних громад реалізуються проекти на капітальні ремонти закладів культури в селах Хмелиська, Лисичинці, Гнилички, Сухівці, Лозівка. У всіх громадах району працюють відділи культури, які забезпечують культурні заходи в громадах району. В громадах завершена трансформація бібліотек в сучасні центри розвитку громад за участю міжнародної технічної допомоги посольства Великобританії.
Фізична культура і спорт, підтримка молоді та захист прав дітей Службою з гуманітарних питань райдержадміністрації у 2019 році було організовано та проведено ряд заходів, спрямованих на реалізацію молодіжної політики на території району. Протягом 2019 року райдержадміністрацією спільно із органами місцевого самоврядування проводиться робота по напрямках пропаганди здорового способу життя, профілактики негативним явищам в молодіжному середовищі, заходи на попередження насильства в сім’ї, з питань торгівлі людьми, здійснюється контроль за перебуванням учнів в позаурочний та вечірній час у розважальних центрах. Службою з гуманітарних питань райдержадміністрації спільно з виконкомами місцевих рад проводиться оздоровлення та відпочинок дітей району. Бюджетами різних рівнів на дані цілі передбачені кошти у сумі 456 000 гривень, а саме: районний бюджет 36 000 грн., Підволочиська селищна рада – 200 000 грн.,Скалатська міська рада – 100 000 грн., Скориківська сільська рада – 70 000 грн. Новосільська сільська рада – 50 000 грн. В районі діє дві дитячо-юнацькі спортивні школи: ДЮСШ «Колос» Скалатської міської ради та ДЮСШ відділу освіти Підволочиської селищної ради.
Раціональне природокористування та якість довкілля Об’єднаними територіальними громадами району та виконавчим комітетом Токівської сільської ради району були проведені роботи з благоустрою та приведення у належний санітарний стан прибудинкових територій, дитячих, спортивних та господарських майданчиків, парків, скверів, вулиць, доріг, тротуарів, зупинок громадського транспорту, здійснювались заходи з прибирання кладовищ, братських могил, меморіальних комплексів та пам’ятників. Тільки 4 сміттєзвалища паспортизовані в смт. Підволочиськ та м. Скалаті, с. Токи, с. Старий Скалат, але вони не відповідають встановленим нормам облаштування полігонів твердих побутових відходів. На завершенні виготовлення документів на паспортизацію сміттєзвалища в с. Новосілка. Експлуатація сміттєзвалищ в населених пунктах району проводиться з порушенням санітарних норм.
ІІ. ГОЛОВНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РАЙОНУ У реальному секторі економіки району спостерігається ряд проблемних питань розвитку окремих секторів економіки та соціальної сфери, від вирішення яких великою мірою залежатиме виконання програми соціально-економічного розвитку району у 2020 році. Серйозними факторами, що обмежують розвиток є соціально-політична напруженість через геополітичні проблеми та макроекономічну невизначеність, військовий конфлікт на сході України, що позначився на ускладненні виробничого процесу, зростанні негативних очікувань населення відносно розвитку економіки та особистого матеріального становища. Крім того: – у промисловості: нестабільна кон’юнктура споживання місцевої продукції на світових ринках; низька спроможність підприємств швидко диверсифікувати ринки збуту продукції, нестача власних обігових коштів та капітальних вкладень у модернізацію виробничих потужностей; високий знос основних фондів; - у будівництві: зростання вартості будівельних матеріалів, транспортних послуг та енергоносіїв; - у торгівлі: тінізація торгівельної діяльності, зниження купівельної спроможності громадян; - у підприємництві: низький рівень впровадження інноваційної продукції та технологій інфраструктура в малому бізнесі; - на ринку праці: складна демографічна ситуація; трудова міграція за межі району, в тому числі за кордон; низька мотивація до праці; невідповідність професійно-кваліфікаційної структури попиту та пропозиції на місцевих ринках праці; наявність тіньової зайнятості; - у бюджетній сфері: велика мережа закладів соціально-культурного призначення; висока питома вага зносу основних засобів та енергоємність підприємств житлово-комунального господарства. На подолання зазначених проблем спрямовано комплекс заходів, передбачених у програмі.
ІІІ. ГОЛОВНІ ПРІОРИТЕТИ, ЗАВДАННЯ І ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ТА КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ РАЙОНУ НА 2020 РІК
- розвиток малого та середнього підприємництва; - розвиток інфраструктури територіальних громад району; - розширення співпраці за проектами міжнародної технічної допомоги з метою залучення технічної та фінансової допомоги для розвитку району; - підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору економіки; - розвиток соціальної інфраструктури сільських територій; - створення сприятливих умов для подальшого розвитку малого та середнього підприємництва, розбудови інфраструктури підтримки бізнесу; - реалізація ефективної регуляторної політики та створення якісної системи надання адміністративних послуг; - диверсифікація джерел енергії та підвищення енергоефективності економіки та соціальної сфери; - формування позитивного іміджу району, збільшення обсягу внутрішніх та зовнішніх інвестицій у розвиток економіки та соціальної сфери; - підвищення рівня інвестиційної спроможності району; - поліпшення якості та доступності освітніх послуг, медичного обслуговування населення, створення належних умов для всебічного та повноцінного розвитку дітей, забезпечення прав людей з обмеженими можливостями, у тому числі шляхом створення безперешкодних умов доступу для інвалідів, інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної інфраструктури; - покращення стану навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та запобігання виникненню надзвичайних ситуацій.
Стратегічна ціль 1: Розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення.
Доступність та якість послуг у сфері охорони здоров’я Лікувальні послуги жителям району надають 72 лікарі та 240 працівників середнього, молодшого медичного та обслуговуючого персоналу. За державні кошти в сумі 6,6 млн грн буде будуватися амбулаторія загальної практики сімейної медицини в с. Токи. На черговій сесії районної ради прийнято рішення про перетворення Підволочиської КЦРЛ у комунальне некомерційне підприємство «Підволочиська центральна районна лікарня» Підволочиської районної ради. Дана установа за підсумками минулої сесії має статус установи, що перебуває в стадії припинення, створено комісію по передачі матеріальних цінностей. Доступність та якість послуг у сфері освіти В галузі освіти на 2020 рік передбачається виконання ряду заходів: - створення сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, формування її життєвої компетентності, у тому числі через впровадження різних форм здобуття дошкільної освіти для дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади; - впровадження у навчально-виховний процес прогресивних методів навчання та застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; - оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти району; - підготовка закладів освіти району комунальної форми власності до функціонування в осінньо-зимовий період, забезпечення проведення ремонту, реконструкції чи встановлення енергозберігаючого обладнання; - підтримка обдарованої молоді, участь учнівської молоді, педагогічних працівників району у всеукраїнських та міжнародних олімпіадах з базових навчальних дисциплін, форумах, міжнародних фестивалях, конкурсах; - оновлення спортінвентаря в ЗОШ району; - оздоровлення дітей в обласних та республіканських дитячих оздоровчих закладах; - участь у проектах, направлених на зміцнення матеріальної бази навчальних закладів району; - провести капітальний ремонт даху Підволочиської гімназії ім. Івана Франка; - провести капітальний ремонт дитячого садочку в с. Скорики.
Ефективність ринку праці та соціальної сфери У 2020 році з метою детінізації виплати заробітної плати управлінню праці та соціального захисту населення райдержадміністрації проводити моніторинг суб’єктів господарювання щодо наявності оформлених трудових відносин у працівників, допущених до виконання службових обов’язків. Також планується активізувати роботу тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, робочої групи з питань легалізації виплат заробітної плати та зайнятості населення, проводити моніторинг рівня заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях району та легалізацію робочих місць в галузях економіки району. Забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, обслуговування громадян, які потребують допомоги та соціальної підтримки з боку держави та забезпечення гарантованого соціального захисту та пенсійного забезпечення населення району, в тому числі тимчасово розселених громадян – вимушених переселенців та учасників АТО- є одним із першочергових завдань програми. Заходи програми передбачають: забезпечення соціальної підтримки та пенсійного забезпечення, відповідно до чинного законодавства, сімей військовослужбовців, що загинули під час проведення АТО на Сході України. Доступність послуг у сфері культури Матеріальна підтримка приміщень закладів культури району передбачає: - провести капітальний ремонт приміщення будинку культури Новосільської сільської ради в с. Нове Село.
Фізична культура і спорт, підтримка молоді та захист прав дітей В програмі передбачені заходи, які сприяють розвитку фізичної культури та спорту в районі, а саме: сприяння розвитку дитячого, дитячо-юнацького (резервного) спорту, утримання дитячо-юнацької спортивної школи смт. Підволочиськ; організація роботи по облаштуванню сільських спортивних майданчиків; проведення на високому рівні районних, а також участь у обласних всеукраїнських спортивних змаганнях, спартакіадах відповідно до планових фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів. Відповідними структурними підрозділами райдержадміністрації проводиться робота по захисту прав дітей та підтримки молоді. Організація та проведення інформаційно-просвітницьких рекламних кампаній протидії насильству в сім’ї, реалізація програм молодіжних і дитячих громадських організацій, спрямованих на здійснення патріотичного виховання молоді, популяризації здорового і безпечного способу життя, здійснення підтримки багатодітних сімей, координацію надання послуг сім’ям вказаної категорії, забезпечити видачу посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї, взаємодія місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в сім’ях громадян району, вжиття дієвих заходів щодо запобігання поширенню соціального сирітства, створення належних умов для забезпечення реалізації права кожної дитини на виховання в сім’ї, вжиття заходів щодо подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, запобігання сирітству, створення умов для всебічного розвитку та виховання дітей, покращення якості життя дітей соціально вразливих груп.
Житлово-комунальне господарство та енергозбереження Для утримання і ефективної діяльності житлово-комунального господарства об’єднаних територіальних громад району заплановано провести такі заходи : - забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства; - реконструкція системи водопостачання смт. Підволочиськ; - реконструкція каналізаційно-очисних споруд смт. Підволочиськ; - впровадження енергозберігаючих джерел світла у зовнішньому освітленні населених пунктів; - забезпечення своєчасної та в повному обсязі оплати житлово-комунальних послуг споживачами, забезпечити участь у навчальних курсах з питань утворення і функціонування ОСББ, призначення управителя у житлових будинках; - запровадження системи роздільного збирання сміття у населених пунктах району; - забезпечення утримання полігонів твердих побутових відходів відповідно до чинного законодавства та нормативних документів в населених пунктах району.
Раціональне природокористування та якість довкілля Приділяючи велику увагу раціональному природокористуванню та якості довкілля програмою передбачені такі заходи: - організувати ґрунтозахисні заходи, а саме: насадження дерев та кущів на території, яка пошкоджена ерозією ґрунту; - запровадити систему роздільного збирання сміття у населених пунктах району.
Стратегічна ціль 2: ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ Розвиток малого підприємництва Малий та середній бізнес району у 2020 році буде представлений 130 малими і 8 середніми підприємствами, що буде становити 100 % до очікуваних показників 2019 року. На 10 тисяч населення планується 31 і 2 одиниці. Надходження до бюджетів усіх рівнів від цих підприємств передбачається 163,0 млн грн. від малого і середнього бізнесу, що відповідно буде становити 110,5 %. Заходами з розвитку підприємництва планується: - сприяти діяльності ради з питань розвитку малого та середнього підприємництва при районній державній адміністрації; - надавати якісні адміністративні послуги населенню району всіма ЦНАПами; - залучення суб’єктів підприємницької діяльності для проведення виїзної торгівлі та побутового обслуговування; - сприяти налагодженню ефективної співпраці та комунікацій між Центром підтримки підприємництва при департаменті економічного розвитку і торгівлі Тернопільської обласної державної адміністрації та суб’єктами малого та середнього підприємництва.
Захист економічної конкуренції, прав і свобод громадян, забезпечення законності та правопорядку
В заходах програми планується: - забезпечення додержання прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у відносинах з органами державної виконавчої влади шляхом створення необхідних умов для виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації»; - забезпечення широкого інформування населення з питань розвитку громадянського суспільства та налагодження соціального партнерства; - активізація участі об’єднань громадян у процесі надання населенню соціальних послуг; - забезпечення публічності й відкритості у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування; - забезпечити впровадження механізму консультацій з громадськістю під час розробки та реалізації. Енергоефективність Енергозберігаючі заходи програми передбачають: - капітальний ремонт даху дитячого закладу смт. Підволочиськ; - утеплення житлових будинків та переведення на альтернативні види палива за рахунок державної програми кредитування; - проведення комплексної термомодернізації житлових будинків, де створено ОСББ, шляхом стимулювання, проведення санації будівель бюджетних установ та організацій.
Туризм та рекреація Програмою заплановано заходи, які сприятимуть розвитку туристичної галузі району: проведення інвентаризації туристичних ресурсів району, представлення туристичного потенціалу району на міжнародних, всеукраїнських та регіональних спеціалізованих виставкових заходах, Міжнародному туристичному форумі, різного рівня семінарах, круглих столах нарад, сприяння у розробленні та впровадження нових туристичних маршрутів, Організувати проведення рекламних турів для представників туристичних компаній, засобів масової інформації та інших зацікавлених організацій.
Промисловість У 2020 році прогнозований обсяг реалізованої промислової продукції становитиме 687,0 млн. грн., що становить 105,7 % до минулого року.
Будівництво Будівельними організаціями, які працюють в районі, планується забезпечити у 2020 році обсяг робіт на суму 5,6 млн. грн., що становитиме 112%, на одну особу припадає 138,3 грн, що становить 120,6 % до минулого року. Планується: - капітальний ремонт доріг державної та комунальної власності; - санація будівель бюджетної сфери (встановлення енергоекономних вікон і дверей) та інші будівельні роботи.
Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця В районі працює 6 спільних малих підприємств з іноземними інвестиціями. Заходами програми передбачено: - сприяння суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності району у здійсненні торгівлі з міжнародним бізнес-середовищем шляхом розповсюдження двосторонніх ініціатив до налагодження (розширення) співпраці та поширення корисної інформації у сфері ЗЕД (про міжнародні виставково-ярмаркові заходи, умови провадження торгівлі з окремими країнами світу, тендери в іноземних державах тощо; - інформаційне забезпечення районної державної адміністрації даними по району щодо залучення прямих іноземних інвестицій та державної реєстрації підприємств з іноземними інвестиціями з метою сприяння іноземній інвестиційній діяльності в районі.
Налагодження співробітництва з міжнародними інституціями та реалізація проектів міжнародної технічної допомоги У програмі заплановані заходи: - налагодження та підтримка каналів зв’язку з іноземними інвесторами шляхом організації зустрічей з ними в районній державній адміністрації, постійної та ефективної взаємодії у процесі супроводження інвесторів, які розглядають можливість інвестування або уже інвестували в реалізацію проектів в області; - робота з зацікавленими громадськими організаціями щодо подання проектів на участь у конкурсах по міжнародній технічній допомозі, зокрема, програма GIZ, Кусаноне та інші. - участь у форумах, пошуку партнерів з метою залучення міжнародної технічної допомоги в розвитку району та об’єднаних територіальних громад; - участь об’єднаних територіальних громад в Міжнародній програмі «Добре».
Розвиток інфраструктури Розвиток інфраструктури відіграє важливу роль в соціально-економічному розвитку району. Програма передбачає: - створення умов для оновлення автомобільними перевізниками рухомого складу, призначеного для надання, насамперед, соціально значущих послуг, та оптимізації структури парку транспортних засобів; - підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів та вантажів шляхом посилення вимог до автомобільних перевізників та забезпечення контролю за дотриманням ними вимог законодавства з питань безпеки дорожнього руху; - капітальні ремонти дороги та вулиць населених пунктів громад за власні та державні кошти.
Стратегічна ціль 3: РОЗВИТОК СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ
Сільське господарство В сільськогосподарському секторі планується виробити продукції на суму 856,0 млн. грн., що становить 101,3% до очікуваного показника 2019 року. Зокрема: виробництво зернових всіма категоріями господарств буде становити 150,0 тис. тонн або 125 % до 2019 року, цукрові буряки – 77,5 тис. тонн (100 %), картопля – 155 тис. тонн, 100 %, овочі – 38,0 тис. тонн, 103,5 %. В тваринництві всіма категоріями господарств планується виробити 5,9 тис. тонн м’яса, що становить 104 % до очікуваного показника 2019 року та 36,5 тис. тонн молока, що становить 102,3 % очікуваного показника 2019 року. Планується технологічне і технічне переоснащення, модернізація ферм на рівні вимог ЄС, оновлення застарілого та зношеного обладнання, впровадження передових технологій. Стабілізація і нарощування поголів’я молочної худоби та свинопоголів’я розглядається, як основний елемент розвитку галузі, у якому будуть задіяні державні органи управління, ветеринарна служба і власники худоби.
Розвиток новостворених територіальних громад В районі діють 4 об’єднані територіальні громади. Для повноцінної діяльності громад на 2020 рік плануються такі заходи: - участь в міжнародних грантах для залучення коштів на розвиток громад; - контроль за вчасним і повним освоєнням коштів державної субвенції на розвиток територіальних громад.
РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМНИХ ЗАВДАНЬ Порівняльний аналіз основних показників соціально-економічного та культурного розвитку району за звітний період 2019 року, а також планових показників вказує на можливість досягнення мети і завдань програми у 2020 році. Зокрема, прогнозується зростання таких основних макроекономічних показників: • індексу промислового виробництва - на 5,4%; • обсягу реалізованої промислової продукції - на 5,7% (до 687,0 млн гривень); • обсягу валової продукції сільського господарства - до 856,0 млн гривень, що на 1,3 % більше очікуваного показника 2019 року; • індексу будівельної продукції - на 112 %; • обсягу капітальних інвестицій за рахунок усіх джерел фінансування - на 14% до 438,985 млн гривень; • зовнішньоторговельного обороту товарами - на 1,3 %; • середньомісячної заробітної плати – на 7 % до 8065 гривень; • фонду оплати праці штатних працівників, зайнятих у сферах економічної діяльності - на 7 % майже 452 млн гривень; • обсягу роздрібного товарообороту - на 5,7% до 61,3 млн гривень, обсягу реалізованих послуг – на 12 % до 28 млн гривень; • обсягів перевезень вантажів усіма видами транспорту – на 8,3 % до 65 тис тонн; • кількості малих підприємств – на 0,8 % до 138 одиниць; • обсягу надходжень до бюджетів усіх рівнів від діяльності малого підприємництва - на 5,3 % до 95 млн гривень; • частки дітей сільської місцевості, для яких організовано підвезення до місця навчання і додому, від загальної кількості учнів, які цього потребують становить 100 %. Аналіз макроекономічних показників розвитку області вказує на можливість виконання плану доходів місцевих бюджетів (таблиця 1). Таблиця 1 «Основні показники програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік»
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МОНІТОРИНГ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ, РЕАЛІЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ПОЛОЖЕНЬ ПРОГРАМИ Забезпечення виконання завдань програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання пріоритетних завдань та заходів виконавцями. Заходи програми передбачають удосконалення існуючих та формування нових механізмів, які забезпечуватимуть виконання мети і завдань програми на 2020 рік та середньострокову перспективу. Система заходів визначає терміни та конкретних виконавців і буде впроваджена до виконання шляхом прийняття відповідних розпорядчих документів та виконання затверджених в установленому порядку регіональних цільових програм. Основними виконавцями заходів програми є структурні підрозділи районної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання, які діють на території району. Районна державна адміністрація визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків програми і наявності фінансових та інших ресурсів. Основні показники та окремі заходи програми можуть коригуватися, з урахуванням соціально-економічної ситуації в регіоні, з відповідним погодженням у встановленому порядку з районною радою, обласною державною адміністрацією (таблиці 2, 3).
Таблиця 2 «Пріоритетні напрямки соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік» Таблиця 3 «Основні заходи щодо виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік»
V. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ Джерелами фінансування програми є кошти державного та місцевих, у тому числі об’єднаних територіальних громад, районного бюджетів, кредитні ресурси комерційних установ, кошти суб’єктів господарювання та фізичних осіб. Заплановані заходи і пріоритети будуть забезпечені бюджетними і власними коштами. Враховуючи необхідність реалізації заходів щодо упередження виникнення кризових явищ та забезпечення стабільного розвитку району, пропонується акумулювати кошти на виконання прийнятих найважливіших цільових програм, спрямованих на стимулювання економічного розвитку, соціальний захист населення, створення належних умов життєзабезпечення. Перелік регіональних цільових програм, як складових Програми, систематизовано у таблиці 4 до Програми. Таблиця 4. «Перелік регіональних програм, запропонованих для фінансування з районного бюджету у 2020 році» Таблиця 1 Основні показники програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік
1.1.Промисловість
Таблиця 2 ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік
Таблиця 3 ОСНОВНІ ЗАХОДИ щодо виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Підволочиського району на 2020 рік
Таблиця 4
Перелік* регіональних програм, запропонованих для фінансування з місцевих бюджетів у 2020 році
* Перелік програм може доповнюватись у встановленому порядку. Фінансування регіональних цільових програм відбуватиметься у порядку та обсягах, передбачених місцевими бюджетами на 2020 рік. VI. КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ Механізм реалізації заходів та контроль за виконанням програми передбачає: - постійний моніторинг виконання основних показників та заходів; - щоквартальний розгляд питання про хід виконання програми на засіданнях колегії районної державної адміністрації; - підготовку розпорядчих документів районної державної адміністрації з питань її виконання; - відповідальність виконавців, що беруть участь у реалізації заходів. Координацію діяльності виконавців програми здійснює відділ економічного розвитку районної державної адміністрації. Районна державна адміністрація, за підсумками 2020 року, звітує про виконання та ефективність реалізації заходів програми на сесії районної ради.
Керуючий справами виконавчого апарату районної ради Микола РУБЛЬОВСЬКИЙ
|
Анонси подій |