Кременецька районна державна адміністрація
47000, м.Кременець, вул.Шевченка, 56
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

  • http://ogp.gov.ua/sites/default/files/president.gif
  • http://ogp.gov.ua/sites/default/files/kmu.gif
  • http://www.vin.gov.ua/web/vinoda.nsf/actbanersnet/Ban11/$FILE/vru.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/predstav2.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/cp9wldlwaaan2iu.jpg
  • http://cs614727.vk.me/v614727785/158da/fV7SlKtK6Wc.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/10_big.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/8030251sm.jpg
  • http://eacs.com.ua/img/m65_0_ru.jpg 
  • http://vodolaga.org/Dizayn/pub-inf.jpg
  • http://www.minjust.gov.ua/static/images/bann/publicinfo-1.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/posilbody/lustraition_160_102.gif
  • http://comin.kmu.gov.ua/img/Anti_kor_Portal.gif 
  • http://www.itk.ua/files/partners/middle_image_37.png?r=1359587582
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/rnbou2.jpg
  • http://www.vinoblzem.gov.ua/wp-content/uploads/2012/12/kn-ap.png
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/54_antimonopol.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/spfu.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/nads.gif
  •  http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/nadu1.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/cvk.jpg 
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/drv_bane.jpeg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/sud.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/konst.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/333.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/baner3.jpg  
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/10_1.jpg  
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/61_ternop.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/logotyp_gu_dfs_ternopil.jpg
  •  http://comin.kmu.gov.ua/img/ukrinform.gif
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/posilbody/62_baner_gus.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/14122012.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/temp1.gif
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/mp29.jpg
  • http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/111

             http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/posilbody/222.png

              

На головну

07.12.2015


 Чи звільняється від сплати земельного податку учасник АТО?

Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України(ЗКУ), а справляння плати за землю Податковим кодексом (ПКУ). Плата за землю – це обов»язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Відповідно до ст.281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються, зокрема, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993р.№3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

            Згідно з п.286.1 ст.286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п.281.1 ст.281 Кодексу,  поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм (ст.121 ЗКУ). Зокрема, це: для ведення особистого селянського господарства не більше 2,0 гектара; для ведення садівництва – не більше 0,12 гектара; для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах не більше 0,25 гектара, в селищах – не більше 0,15 гектара, в містах – не більше 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більше 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більше 0,01 гектара.

            Отже, якщо фізична особа відноситься до категорій осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, зокрема учасники бойових дій, та використовує земельну ділянку (оформлену або неоформлену) за кожним видом використання в межах граничних норм, зазначених в ст.281 ПКУ, то така особа звільняється від сплати земельного податку.

 

ОСББ можуть приймати вступні, членські і цільові внески через касу з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів

            Кременецька ОДПІ повідомляє, що касові операції, які не пов»язані з проведенням розрахунків при продажу товарів (наданні послуг) в розумінні ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», у т.ч. сплата вступних, членських і цільових внесків, об»єднання багатоквартирних будинків (ОСББ) можуть здійснювати у касах підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.

            У разі ж здійснення роздрібних операцій в готівковій або безготівковій формі при продажу товарів (надані послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ОСББ мають проводити такі операції із застосуванням РРО на загальних підставах.

            Дана норма визначена ЗУ «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг та Положення про ведення операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004р. №637 і роз»яснена листом ДФС України від 27.10.2015р. №22787/6/99-99-22-07-03-15.

 

Сума середнього заробітку, виплачена працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період оподатковується ПДФО

 

Частиною 3 ст. 119 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) передбачено, що за працівниками, зокрема призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 року №105 затверджено Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв’язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом (далі – Порядок №105), яким визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, зокрема призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350.

Відповідно до п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Отже, у разі нарахування (виплати, надання) роботодавцем суми середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, вказаний дохід є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

З метою оподаткування доходи, отримані працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у вигляді суми середнього заробітку та компенсаційної виплати з бюджету у межах середнього заробітку, встановлені ст. 119 КЗпП, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.

Разом з цим роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).

Так, враховуючи зазначене, роботодавець в разі отримання компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які виплачуються таким роботодавцем відповідно до Порядку №105, має право здійснити перерахунок ПДФО, нарахованого на суми середнього заробітку вказаної категорії осіб.

 

Зміни у Порядку акумулювання сільгосппідприємствами сум ПДВ

 

Кабінет Міністрів України постановою від 25.11.2015 р. №976 вніс зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Зокрема, тепер у Порядку прописано, що сільгосппідприємству як платнику ПДВ додатково відкривається в системі електронного адміністрування ПДВ, крім автоматично відкритого рахунка, рахунок, призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки підприємства, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. При виключенні підприєства з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування слід в місячний строк закрити спеціальний рахунок.

Окрім того, згідно зі змінами, на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство повинне складати декларацію і подавати її в електронному вигляді до територіального органу ДФС. У декларації слід зазначати реквізити спеціального рахунка.

Сума ПДВ, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених сільськогосподарських товарів/послуг власного виробництва, не підлягає сплаті до бюджету та акумулюється сільськогосподарським підприємством на його спеціальному рахунку.

Для акумулювання зазначеної суми підприємство зараховує кошти на власний рахунок в СЕА ПДВ, відкритий для перерахування коштів на його спеціальний рахунок.

Кошти, зараховані на цей рахунок, перераховуються автоматично протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такий рахунок, органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства.

 

Нормативно-грошова оцінка проведена: ставка земельного податку

 

Згідно із ст. 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плату за землю як складову податку на майно включено до місцевих податків.

Пунктом 12.3 ст. 12 ПКУ визначено, що сільські, селищні і міські ради у межах повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Також відповідно до пункту 4 статті 33 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» справляння плати за землю належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Пунктом 274.1 ст. 274 ПКУ визначено, що ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка земельного податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (п. 274.2 ст. 274 ПКУ).

Таким чином, ставки земельного податку для суб’єктів господарювання державної та комунальної форми власності за земельні ділянки, нормативно-грошову оцінку яких проведено, визначаються рішеннями органів сільських, селищних, міських рад в межах норм, визначених п. 274.1 ст. 274 ПКУ:

- для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки;

- для інших земельних ділянок - у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

 

Врахуваннянеустойки при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток

 

Залежно від порядку розрахунку неустойки визначені два її підвиди:

- штраф, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов’язання;

- пеня, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов’язання за кожен день прострочення виконання.

Нагадаємо, що неустойка (штраф, пеня) – це штрафна (господарська) санкція у вигляді грошової суми, яку учасник господарських відносин зобов’язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов’язання.

Починаючи з 01.01.2015, згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.

Розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці по штрафах, пені, неустойці.

Відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» доходами вважається збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов’язань, які призводять до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників).

Одержані штрафи, пені, неустойки відповідно відображаються у складі інших операційних доходів.

Пунктом 6 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Виходячи з викладеного, доходи у вигляді, одержаних штрафів, пені, неустойки за порушення правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов’язання та понесені витрати у вигляді визнаних платником податку штрафів, пені, неустойки приймають участь при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку без подальшого його коригування на такі доходи та витрати.

 

У Головному управлінні ДФС в області цьогоріч розглянули півтори сотні скарг

 

До Головного управління ДФС в області впродовж січня-листопада 2015 року для розгляду, з метою оскарження податкових повідомлень-рішень, надійшло 129 первинних скарг платників податків, в яких оскаржено 195 рішень. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість скарг, що надійшли, зменшилася на 46 та на 22 зменшилась кількість оскаржених рішень.

За одинадцять місяців фахівці Головного управління ДФС в області розглянули 151 скаргу платників податків на 218 рішень та вимог. За результатами первинного розгляду залишено без змін 190 податкових повідомлень-рішень на суму 196,5 млн грн, у  восьми випадках прийнято рішення щодо збільшення грошових зобов’язань на загальну суму понад 45 тис гривень, скасовано повністю 28 рішень на суму понад 145 млн грн та частково – 23 на суму  105 млн гривень. 

 

 

 

 

 

Як оподатковуються доходи новоствореної фізичної особи-підприємця, отримані в період від дати державної реєстрації(08.10.2015р.)до переходу на спрощену систему оподаткування (01.11.2015р.)?

            Новостворена фізична особа-підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація, а доходи, отримані у цьому періоді, включаються до податкової декларації платника єдиного податку. Форму декларації платника єдиного податку затверджено наказом Мінфіну України від 19.06.2015р. №578. Декларація платника єдиного податку подається у строки, встановлені для річного податкового періоду, тобто протягом 60 календарних днів, що настають за остіннім днем звітного (податкового) року.

            У період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування вважається, що фізична особа-підприємець здійснює підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування.

            Доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах відповідно до ст.177 Податкового кодексу. Згідно з п.177.5 цієї статті фізичні особи-підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду.

            Новостворені фізичні особи-підприємці подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, у якому розпочато таку діяльність, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.Вперше зареєстровані підприємці зазначають також у податковій декларації інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємця.

            Отже, доходи, отримані новоствореною фізичною особою-підприємцем за період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування, включаються до податкової декларації та оподатковуються відповідно до ст.177 Податкового кодексу.




 

 

 

Актуальна тема

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/kremenetska/ua/actualbody/311424_1.jpg 

Імплементація Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/tepebovlyanska/ua/agolova/images76.jpeg

Інформацію про Європейський Союз можна отримати:

Міністерство закордонних справ України
www.mfa.gov.ua

Представництво Європейської Комісії в Україні
www.delukr.ec.europa.eu

Державний комітет телебачення та радіомовлення України
www.comin.kmu.gov.ua
www.ukraine-nato.gov.ua

 Європейський простір
www.eu.prostir.ua

Місцеве РАДІОМОВЛЕННЯ

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/uk.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/informbody/4564

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/gu2.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/berezhanska/ua/oprosbody/children.gif

Про сплату податку на доходи фізичних осіб відокремленим підрозділом

Запобігання проявам корупції

Детінізація економіки

Почесне звання "Мати-героїня"