Гусятинська районна державна адміністрація
48201, смт.Гусятин, провулок Героїв Майдану, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

«Про встановлення податку на майно вчастині плати за землю танадання пільг із сплати земельного податку натериторії Перемилівської сільської ради» на 2017 рік


 

УКРАЇНА

МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ

ПЕРЕМИЛІВСЬКА  СІЛЬСЬКА  РАДА

Гусятинськийрайон  Тернопільська  область

Одинадцята  сесія   сьомого скликання

 48245, Тернопільська область, Гусятинський район ,  с.Перемилів , вул.Незалежності  1 , тел , 55 -3-84

 

27  січня  2017 р

 

                                            РІШЕННЯ № 105

 

 

      «Про встановлення податку на майно

      вчастині плати за землю танадання пільг

      із сплати земельного податку  на

      території  Перемилівської сільської ради»

 

          У відповідності до вимог ст.144 Конституції України,статті 25, пункту 24 частини першої статті 26,частини першої статті 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Податкового кодексу України, Закону України від 20.12.2016 р.№ 1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів  України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», Перемилівська сільська рада

 

ВИРІШИЛА :

     1.Відмінити рішення V сесії сільської ради VII скликання від 10.06.2016р.№50 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю та надання пільг із сплати земельного податкуна територіїПеремилівської сільської ради»

      2. Встановити  з 01 січня 2017 року на територіїПеремилівської сільської ради, податок на майно в частині плати за землю.  Плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.  

      3. Затвердити Положення про податок на майно в частині плати за землю та надання пільг із сплати земельного податку на території Перемилівської сільської ради  ( додаток 1 ).

      4. Секретарю виконавчого комітету сільської ради оприлюднити дане рішення в засобах масової інформації, на сайті Гусятинської районної ради та довести до Гусятинського відділення Чортківської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області і розмістити на дошці  оголошень сільської ради.

      5.Рішення набирає чинності та застосовується з 01.01.2017 року.

 

      6.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питаньбюджету, фінансування,  соціально- економічного розвитку та інвестицій.

 

 

 

        Сільський голова                                                                  М.І.Мізин

 

 

 

                                                                             Додаток 1

                                                                                   до рішення сесії сільської

                                                                                           ради № 105

                                                                                           від 27.01.2017 року

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про податок на майно в частині плати за землю на території Перемилівської сільської ради

 

Загальні положення.

 

          Положення проподаток на майно  в частині плати за землю (далі – Положення) розроблено на підставі статті 25, пункту 24 частини першої статті 26,частини першої статті 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Податкового кодексу України, Закону України від 20.12.2016 р.№ 1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів  України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році

         Визначити, що на території Перемилівської сільської ради плата за землю  є обов'язковим платежем у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної  та комунальної власності.

 

1. Визначення понять

 

1.1. Плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

1.2. Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

1.3. Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

1.4. Власники земельних ділянок – юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.

1.5. Землекористувачі – юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

1.6. Земельна ділянка – частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами.

1.7. Дані державного земельного кадастру – сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

1.8. Землі житлової та громадської забудови – земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

1.9. Нелісові землі – земельні ділянки, зайняті чагарниками, комунікаціями, сільськогосподарськими угіддями, водами і болотами, малопродуктивними землями тощо.

1.10. Несільськогосподарські угіддя – господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім віднесених до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо.

 

2.      Платники земельного податку

 

 2.1. Платниками земельного податку є:

 2.1.1 Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв).

 2.1.2 Землекористувачі.

 2.2. Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються Податковим кодексом України.

 

 3. Об'єкти оподаткування земельним податком

 

 3.1. Земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

 3.2. Земельні частки , які перебувають у власності.

                                                                                     

  4. База оподаткування земельним податком

 

  4.1. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих на території Перемилівської сільської ради, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до Податковим кодексом України.

 4.2. Площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

5. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження) земельним податком:

 

5.1. Податок за лісові землі справляється як складова рентної плати, що визначається податковим законодавством.

5.2. Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства, встановлюються відповідно до  підпункту  5.1.1. цього Положення. 

 

6. Ставки земельного податку

 

6.1.Встановити з 01.01.2017 наступні ставки земельного податку:

 

6.1.1. За земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) у розмірі відсотків від їх нормативної грошової оцінки:

 

        для фізичних осіб:

 

6.1.2. За один гектар сільськогосподарських угідь: для ріллі, сіножатей, пасовищ та багаторічних насаджень для ведення особистого селянського господарства - у розмірі 0,3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

6.1.3. Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва для земельних часток (паїв) – 0,8 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. 

6.1.4. За земельні ділянки державної або комунальної власності, які надаються в оренду - 8,0%.

6.1.5. Для земель зайнятих об’єктами торгівлі, закладами громадського харчування та суб’єктами підприємницької діяльності –  3,0 відсотки від нормативної грошової оцінки.

6.1.6. За земельні ділянки, зайняті житловим фондом, індивідуальними гаражними фізичних осіб - у розмірі 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

 

 

 

         для юридичних осіб:

 

 6.1.6. За земельні ділянки, зайняті під житловою та нежитловою забудовою - 0,5 відсотка від нормативної грошової оцінки.

6.1.7.За один гектар сільськогосподарських угідь - у розмірі 1,0 відсоток від їх нормативної грошової оцінки.

 

6.1.8. Для  земель транспорту, зв’язку, енергетики і газопостачання – 3,5 відсотки від нормативної грошової оцінки.

6.1.9. За земельні ділянки, надані для розміщення об’єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, у розмірі 0,25 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

 

6.1.10. За земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту (крім земельних ділянок, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові будівлі та інші споруди і які оподатковуються на загальних підставах) у розмірі 0,25 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

6.1.11. За земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) ставка податку становить 3,0 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

6.1.12.   За всі інші земельні ділянки ставка податку становить 3,0 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

 

 

6.2. Ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

 

6.2.1. За земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів нормативну грошову оцінку яких не проведено – 4,0 відсотки від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Тернопільській області; для сільськогосподарських угідь (рілля, сіножаті, пасовища та багаторічні насадження), за межами населених пунктів нормативну грошову оцінку яких не проведено – 1,0 відсоток від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Тернопільській області, а для фізичних осіб за земельні частки (паї) – 0,8 відсотка від їх нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Тернопільській області. 

 

 

7. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб

 

7.1.Від сплати податку звільняються фізичні та юридичні особи відповідно до статей 281 та 282 Податкового кодексу України, а також: Збройні Сили України; органи влади; органи місцевого самоврядування; військові формування, утворені відповідно до законів України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного бюджету; заклади, установи та організації,  які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів; дошкільні, позашкільні, та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів; благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків. Дана пільга застосовується за умови використання земельної ділянки виключно за цільовим призначенням. Пільга не застосовується  за умови, якщо земельна ділянка передається в користування будь – яким суб’єктам господарювання, для здійснення діяльності на ній, що передбачає отримання прибутку.

Земельні ділянки які не підлягають оподаткуванню визначені статтею 283 Податкового кодексу України.

7.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

7.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

 

 

8. Податковий період для плати за землю

 

8.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

8.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

 

9. Порядок обчислення та строк подання звітності

 

9.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

9.2.Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

9.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, впродовж 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

9.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію впродовж 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни впродовж року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію впродовж 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

9.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення – рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

-розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

-права на користування пільгою із сплати податку;

-розміру ставки податку;

-нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

9.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

9.6.1. у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

9.6.2. пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

9.6.3. пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

 

9.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 281.1 статті 281 цього Кодексу за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.

 

10. Порядок сплати податку

 

10.1.Податок сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

11. Строки сплати плати за землю

 

11.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

11.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

11.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

11.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

11.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

11.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

11.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

11.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

 

12. Порядок справляння орендної плати за землю.

 

12.1. Справляння орендної плати за землю на території Перемилівської сільської ради здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

12.2. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

12.3. Перемилівська сільська рада, повинна до 1 лютого поточного року подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

12.4. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

12.5. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

12.6. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

12.7. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

12.8. Річний розмір суми орендної плати не може бути меншою розміру земельного податку встановленого для відповідної категорії земельних ділянок, та не може перевищувати 12відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

12.9. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

12.10. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285–287 Податкового кодексу України.

 

13. Всі інші норми щодо справляння плати за землю визначені Податковим кодексом України.

 

14. Відповідальність платників і контроль за стягненням податку.

 

14.1.Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обовязку несуть платники податку відповідно до Податкового кодексу України.

 

 

 

   

 

   Секретар виконавчого комітету

   сільської ради                                                                                              О.М.Коваль




 

Інформаційні послуги