Бережанська районна державна адміністрація
47501, м.Бережани, вул.Шевченка, 15-А
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну



Оглядаючись на зроблене

 

            Одним із основних завдань та повноважень районної державної адміністрації в галузі соціально-економічного розвитку є забезпечення ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів, а також формування необхідних для управління соціально-економічним розвитком балансів, зокрема балансу палива.

            Для зваження майбутніх кроків щодо управління соціально-економічним розвитком, звичним ділом стало підведення проміжних підсумків у певних напрямках, оцінка оптимальності рішень що приймались, формування варіантів та способів управлінського впливу задля досягнення найбільш прийнятних результатів.

            Підсумовуючи виконання програми енергозбереження та підвищення енергоефективності в районі можна з упевненістю сказати те, що очікувані критерії досягнуті, а аналіз показників свідчить про системність перетворень у цій сфері.

            Аналізуючи результати виконання програми окрім чисельності проведених заходів, кількість яких сягає понад двісті, більш дієвим показником, який характеризуватиме результативність  проведених заходів є зменшення обсягів споживання паливо-енергетичних ресурсів. Найбільш стабільні темпи зменшення енергоспоживання прослідковуються у бюджетній сфері та серед населення району.

            В розрізі різних видів ресурсів, найбільше зменшення спостерігається у споживанні природного газу. Ряд проведених інформаційно розяснювальних заходів та сприятлива політика органів виконавчої влади щодо прийняття відповідних рішень призвели до зменшення споживання природного газу серед населення на 30 відсотків у порівнянні із 2004 роком, що в перерахунку  на щорічне зменшення становить 7 % до попереднього року. Однак даний показник не в повній мірі відображає рівень використання сучасних енергозберігаючих технологій у системах теплозабезпечення помешкань, оскільки внаслідок масового відключення приватних споживачів від централізованої мережі теплопостачання, на відповідну величину збільшилась кількість додаткових споживачів природного газу, а отже кількість спожитого природного газу, що включений в загальний баланс. Таким чином, внаслідок реконструкції систем теплопостачання та утеплення приміщень, в приватному секторі реальне скорочення споживання природного газу на обігрів помешкань зменшилося наполовину.

            На противагу позитивним тенденціям із зменшенням споживання газу, серед населення спостерігається значне зростання обсягів споживання електричної енергії, де ріст становить 64 відсотки у порівнянні із базовим 2004 роком. Такий різкий стрибок спровокований збільшенням кількості споживачів струму у помешканнях, зокрема комп’ютерів, побутової техніки тощо, що опосередковано вказує на зростання рівня доходів та благополуччя пересічного жителя району.

            Однак, оцінюючи сукупні (газ, електроенергія) показники динаміки зміни  енергоспоживання в умовному паливі (одиницях, що вказують на енергетичну цінність того чи іншого ресурсу) констатуємо наступне: зменшення енергоспоживання у приватному секторі загалом становить 20 %, що складає щорічне зменшення на 4,4 %.

            Особливе місце в загальному балансі енергоспоживання становить бюджетний сектор, а саме державні установи, органи місцевого самоврядування, заклади освіти, культури, охорони здоровя та соціальної сфери. Здавалося би, що при обмеженому фінансуванні бюджетної сфери досягти відчутних скорочень обсягів енергоспоживання практично неможливо. Проте, за останні роки проведено суттєву модернізацію паливного господарства бюджетних установ району, проведено заміну вікон, утеплення приміщень. Отож результатом впровадження вищенаведених заходів стала економія енергоресурсів на рівні 21%, а щорічне зменшення склало 4,6%. Ряд заходів проведено в установах державного та обласного підпорядкування, де економія сягає 40%. Загалом по всіх бюджетних установах району зменшення енергоспоживання становить 36,6% , а щорічна економія – 8,7% у порівнянні із попереднім роком.

            Таким чином можна констатувати наступне: організаційно-технічні заходи, що реалізовувались впродовж останніх 5 років були ефективними та з огляду на обсяги капіталовкладень та рівень економії відповідають критеріям економічності зі строком окупності від 2 до 5 років.

            На даний час підготовлено заходи комплексної програми енергоефективності та енергозбереження на період 2010-2014 років. Пріоритетними напрямками на наступні роки буде інтенсивне впровадження тепло генераторів на альтернативних видах палива (дрова, вугілля, відходи сільськогосподарського та лісопильно-деревообробного виробництва), сприяння запровадження виробництв із виготовлення енергетичних матеріалів із відходів лісопильно-деревообробного та сільськогосподарського виробництва та проектів із використання відновлювальних джерел енергії, улаштування електроопалення, а також повна заміна освітлювальних ламп розжарювання економічними люмінесцентними лампами.

 

Начальник відділу розвитку інфраструктури

районної державної адміністрації                                                      В.П.УРДЕЙЧУК




 

Анонси подій

Актуальна тема